Livet är...

... kort.
.
Vi har alla en ganska begränsad tid att vandra här på jorden... och eftersom jag är en människa som tror på ett liv före döden så gäller det ju att göra det bästa av situationen... såklart.. jag är inte en anhängare av evigt liv... även om jag kan förstå att just döden kan vara lite svårt att greppa och inte är vidare förvånad över att det finns religioner som lockar med detta... att istället tro på ett liv före döden är kanske skrämmande för någon eftersom det ju innebär att vi någonstans är tvugna att själva ta ansvar för våra egna liv... här och nu... för en sak kan vi väl alla vara överens om... livet pågår nu... inte igår eller i morgon... utan just här... och nu.
.
Så frågan vi alla borde ställa oss enligt mig är om vi lever de liv vi vill leva... just nu... och gör vi inte det så kanske det är hög tid att ändra på det... här och nu.
.
Idag har jag valt att vara tacksam över det jag har... det gör att jag gillar mitt liv... här och nu.
.
Det ska vara gött att leva...
 

Kommentera inlägget här :