Dag 2...

... i backen.
.
Även om det blåser lite grann på toppen så var det faktiskt riktigt skönt att tillbringa en dag på brädan... det tar liksom ett litet tag innan gubben funkar... lite trögstartad med ålderns rätt... men idag så lossnade det lite grann på eftermiddagen och då är det ju så himla skoj att åka bräda... och jag ser fram emot morgondagen med tillförsikt... visst känns det att jag rör på mig men jag är ändå väldigt tacksam för att min kropp funkar så bra som den gör... fan jag ar trots allt snart 60 bast och t.o.m. jag fattar att känna tacksamhet över mitt hälsotillstånd... träning är fortfarande ett okänt begrepp för mig... eller rättare sagt... min bastuträning och TV-sittningarna när Zlatan spelar fotboll räcker fortfarande för mig... och okej då... en veckas brädåkning varje år i Trysil och två yogapass på stranden i Gullbranna är ju faktiskt en fysisk aktivitet där jag använder mina muskler... så helt otränad är jag ju inte... och kroppen är jag nöjd med... acceptans är nog fan en andlig princip som passar mig bra.
.
Tjoho... fan vad skoj det är att åka bräda fortfarande.
 

Kommentera inlägget här :