Spännande...

... och lite nervöst.
.
Det handlar ju trots allt om vår ekonomi... idag så kommer det då ut en tjej som ska värdera vårt hus och det är ju nu som vi vill att huset ska vara värt massor av pengar... för då kan vi få in våra lån till den bästa (läs lägsta) räntan... och det gör ju stor skillnad på månadskostnaden.
.
Jag är i vanliga fall skitnöjd med hur det ser ut hemma hos oss... men just nu så hittar jag lite småfel överallt... och det är väl kanske inte så konstigt... det är med väldigt kritiska ögon jag granskar vårt boende... och alla som bor i ett eget hus vet ju att det alltid finns någonting som man borde ha gjort bättre... eller som behöver fixas till... men... saker och ting är som de är... det ska bli skönt när det är över och jag behöver påminna mig om att släppa taget och låta det bli som det blir... kanske även påminna mig om att vi trivs förträffligt med vårt boende och att det ju trots allt är huvudsaken... eftersom det ju är vi som bor här.
.
Snacka om lyxproblem.
.
Jag skulle inte vilja bo någon annanstans... vi har det bra här ute på landet.
 

Kommentarer :

#1: Lisa Jungqvist Larsson

Oj vilket drömkö! Stort lycka till med värderingen!!

Svar: Tack... ja visst blev det fint :-)
peter

skriven

Kommentera inlägget här :