En vaaaaanlig dag...

... för mig kan vara hur som helst... ja så är det... jag har oftast ingen som helst aning om vad en dag i mitt liv kommer att innehålla... och det beror inte på att det saknas stuktur... nä tvärtom så tror jag faktiskt att det till stor del beror på att jag har bra struktur på mina dagar.

Ta idag t.ex.
Jag går upp kl.07.25... samma tid varje dag jag jobbar (om jag inte ska iväg på något speciellt såklart)... tar det lugnt på morgonen... röker några cigg å dricker mitt morgonkaffe... duschar klär på mig och åker till jobbet... där jag sätter på min dator... och...


... dricker en kopp kaffe *L*.

Efter en frukost har vi ett morgonmöte varje dag kl.10.15... alla är välkommna att vara med... och just idag så trillade min äldsta dotter och mitt barnbarn ner... det var mycket folk nere hos oss denna morgon och då kan det vara lite stimmigt... men sen fick någon för sig att gå till stan ett ärende och de flesta följde med... kvar var bara jag, Janne och mitt barnbarn som passade på att sova en stund... så vi hann faktiskt med ett parti...


... mulle.

Det finns många som har åsikter om detta med att spela mulle... som tycker att det är ett "kåkspel" som hör fängelset till... det skiter vi i... vi spelar mulle ändå om vi råkar få lite tid över *L*.

Sen var det dags för mat... lite bråttom hade jag men hann ändå med att käka middag med Janne, Tobbe, min dotter och mitt fina barnbarn... innan jag fick rusa för att hinna i tid till en föreläsning som jag skulle ha på eftermiddagen... det är flippat med att föreläsa tycker jag... gillar ju att stå i centrum och utmana min rädsla... på alla möjliga sätt... som i somras då jag höll i en...


... auktion på Fårö.

Tar gärna på mig en clownroll och spexar lite... och jag kommer ihåg att det var skönt att göra det just denna gång... för jag visste att de som satt framför mig hade sett min lite allvarliga sida... de flesta kände mitt sanna jag och såg att clownen bara var en rolig och ganska trygg mask som passade bra på en auktion... det var tryggt för mig att veta.

Jag skojar lite på mina föreläsningar också... mina åhörare skrattar ofta... men det gör inget för jag känner att mitt budskap som är allt annat än roligt når fram till dem... för jag har ett budskap... och en lösning... som egentligen är väldigt enkel... och kan sägas med ett ord...


... KÄRLEK... såklart.

Det är inte ett endaste dugg "flummigt" eller nåt sånt... det är bara... sant.

Jaja... nu svävar jag iväg igen *L*... dagen idag var det ja... efter föreläsningen var det full fart till bilen och köra iväg och hämta min yngsta dotter... tillbaks till Halmstad och vänta i någon timme... lämna en dammsugare till min mellandotter... och sen faktiskt gå och käka middag med några vänner... varav en av dessa vänner råkade vara min förra flickvän... hon flyttade till andra sidan landet för ett år sedan och var på besök... och visst är det häftigt att kunna kalla henne för min vän idag... och vara glad över att träffa henne... vi har båda varsitt liv idag och är bara glada över att vi fixar våra liv... på varsitt håll... vi skulle gifta oss nästa sommar bestämde vi oss för... å vem vet det kanske vi gör... men inte med varandra *L*.

Ja kvällen kom och vi satt på vårt vaaaaaanliga kinahak...


... och hängav oss lite åt frosseriets njutning.

Kan tyvärr inte visa bild på min nr.9 som jag alltid beställer när jag är där... min biff i tomat hann hamna i min mage innan jag fick fram kameran... men jag kollade upp menyn och eftersom jag fått en fråga här om vad nr.10 är för något så kan jag nu svara... biff med purjolök.

Mätta och belåtna satte jag och min dotter oss i bilen och åkte hem... hon borstade tänderna och la sig så att jag kunde avsluta hennes dag med att läsa ännu ett avsnitt ur boken vi läser här... och nu sover hon... och jag sitter här och skriver om min dag i min blogg... väl medveten om att jag missat mina 15 minuter om dagen idag... men men... även om min dag var väldigt strukturerad så föll det bort... kanske för att... jag ska förstå... att... 

allt är perfekt... har alltid varit perfekt... och kommer alltid att vara perfekt...

... så att jag slipper vara perfekt...

Kommentarer :

#1: ingalill

hej du..då kan jag vänta mig ett parti mulle nästa gång vi ses..på fårö-konventet så blev jag tillfrågad om att vara med i 4-mannamulle..självklart sa jag..vet du varför? jo, för att..trots att jag såg missnöje i någras ögon, så avgjorde jag så här..om jag sätter mig och spelar, så är det en öppning till kontakt m andra. jag känner inte många tillfriskn beroende men åkt på konvent för att lära och för att ta del av..den tjejen som frågade mig har jag lyssnat lite till på konventet innan och avgjorde därmed att..det bästa jag kunde göra var att sätta mig ned och spela. för jag känner inte många kvinnor i gemenskapen och det var ju en tjej som frågade. ja, du fattar..min mening med att delta då, var alltså djupare än vad åskådarna kunde se. därför är det viktigt att inte döma andra för man vet aldrig tanken bakom. jag fick mig en släng av en kompis som inte tyckte det var tillfrisknande att sätta sig och spela. men det var det mest tilllfriskn jag kunde göra då m tanke på förutsättningar och förmåga. jag och den tjejen har kontakt än idag och ser fram emot nästa konvent för, som vi uttrycker oss.."vi är ett team"..kram kram ingalill

skriven
#2: peter

Ja visst är det ett ypperligt tillfälle att lära känna någon genom att spela med i ett parti mulle... att man sedan inte har någon tid för omgivningen runt omkring får man ju acceptera i viss lägen... när jag redovisar ett steg för mig sponsor så har jag inte heller tid med omgivningen men å andra sidan så bygger jag ju då en djupare kontakt med honom... så det finns en tid för det lite mer "privata" umgänget å en annan för det jättesociala med alla andra.



Så om det finns tid för det så kan det ju mycket väl hända att vi spelar en mulle på nåt konvent L.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :