Drogfri...

... idag också.

Och jag bör stanna upp lite ibland och påminna mig om det... att jag fortfarande är drogfri... det har gått några år nu och det är lätt för mig att "glömma" bort att jag är en alkolist och narkoman... jag har ju inte några drogsug (kommer fan inte ihåg när jag hade det sist) och det är lätt för mig att ta min drogfrihet för givet.

Och det är en väldigt slug sjukdom jag har... listig, falsk och stark... vill lura mig så att jag tror att jag är "frisk"... och det är jag inte och kommer aldrig att bli... punkt slut.

Men det är en bra sjukdom att ha om jag är medveten om den... för då kan jag välja att tillfriskna... d.v.s. att bli bättre och bättre och bättre hela tiden... och det finns ju inget slut eftersom jag inte kan bli frisk... bara bättre och bättre och bättre *L*... och att tillfriskna är skönt... jag märker av mitt tillfrisknande när jag stannar på hallandsåsen och tar ett kort på...


... knoppar som brister...

... det är sååååååå jävla vackert... och jag kan uppleva det... jag är medveten eftersom jag är drogfri...

Kommentera inlägget här :