Kaffe och cigg...

... på trappan.

Det är sommar för mig... och visst känns det lite konstigt nu när jag valt att vara rökfri även denna dagen... men jag har märkt att det går alldeles utmärkt att sitta på min trappa utan att röka cigg hela tiden... ja det har faktiskt hänt att jag gått ut och ställt mig bland rökarna på jobbet också *L*... och visst känns det lite skumt... en rökpaus utan cigg.

Det känns lite konstigt...
 

...att sitta på min trappa utan en cigg i handen...

...och nu när det är fint väder och jag vistas utomhus så kan jag märka att mina tankar på att tända en cigg ökar lite... tankar som "att det skulle vara gott med en cigg"... och jag kan riktigt känna hur sugen jag blir på att dra ner rök i mina lungor...

... ja och precis så kändes det nu när jag satt på min trappa... med mitt kaffe... men utan en cigg i handen... inte för att jag inte har cigg hemma... nä nä... jag har massa tobak liggande i mitt kylskåp... vi snackar rätt många paket eftersom jag hade laddat upp med tobak efter en flygresa till Norge... då hade jag ju ingen aning om att jag skulle vara rökfri någon vecka senare... det fanns ju inte på min agenda *L*... 

... kanske låter konstigt att ha en massa tobak liggande här hemma när jag inte röker... men så känns det inte för mig... det är snarare så att det får mitt egna val att framstå tydligare... att det är jag som väljer om jag vill vara rökfri... inte avsaknaden av tobak... inte mina röksug... inte mina känslor utan mitt alldeles egna förstånd... det känns skitbra... och stärker min självkänsla hur mycket som helst... och självkänsla gillar jag...

... det är skönt att vara rökare och kunna välja att vara rökfri... det är frihet på riktigt...

Kommentera inlägget här :