Flippar över...

... på min telefon.

Jag bor ju ute på landet och det är inte alltid min telefon och jag är riktiga kompisar... nu har min telefon och jag börjat bråka igen... och eftersom det inte är själva telefonen det är fel på så gäller det ju min internetuppkoppling också... jag börjar bli trött på att sprakar och knastrar så att jag knappt hör vad som sägs i telefonen... eller att jag blir nerkopplad från internet... om och om och om och om igen... det börjar bli lite tjatigt...

... jag vill kunna lyssna på Spotify även när jag är hemma i mitt hem här ute på landet... jag vill kunna höra vad de få människor som ringer till mig säger... men mest av allt vill jag slippa vara frustrerad över en sån här skitgrej...


... fan vi snackar om några pyttesmå trådar i en stolpe uppe i luften...

... hur beroende har jag egentligen blivit av att kunna kommunicera dygnet runt med min omgivning... beror min frustration över telefonstrulet att den tillför mitt liv så oändligt mycket... mår jag så otroligt mycket bättre nu än när jag bodde här ute i mitt hus utan telefon och bil... visst jag kommer ihåg att jag faktiskt tyckte att det var rätt jobbigt när jag inte hade någon ström... men att leva utan telefonen och bil var inte så farligt... idag vågar jag inte ens tänka tanken... men om jag ska vara riktigt ärlig så var det ju inte så länge sedan jag njöt njöt i fulla drag av att...


... bo i en hydda på en strand i Indien...

... och det tog faktiskt några månader innan jag satte på TV:n här hemma efter att ha kommit hem ifrån min Indienresa... nu är TV:n det första jag sätter på när jag kommer hem... sen packar jag fram datorn... och flippar över när jag blir nedkopplad titt som tätt... ja som det kan bli... och det är med en viss förundran och längtan jag drömmer mig tillbaka...


... till stranden i Indien där det i flera dagar inte hände någonting... mer än livet...

... jag behövde nog skriva om min frustration över mina små lyxproblem just nu... för att få lite perspektiv... vilket jag fick när jag rotade runt bland mina Indienkort... idag så har jag ju ett val... inte "bara" om jag ska peta i mig droger eller inte... nä jag kan om jag vill välja om jag vill se vad jag har... eller vad jag önskar mig... det är inget fel i att önska mig prylar... men det är inte så bra om den önskan sker på bekostnad av att jag "glömmer" bort vad jag redan har...

... och under tiden jag skrev här så gjorde jag samtidigt någonting åt mitt telefonproblem... och ja... killar kan göra flera saker samtidigt... att jag låtsar att jag inte kan det beror oftast på att jag är lat om jag ska vara ärlig... och van vid att ha relationer med medberoende tjejer... det räckte liksom att stå och titta på tvättmaskinen eller dammsugaren två minuter för länge... då fick man en överseende blick när tjejen tog över... och kunde hjälpa till genom att på ett lite manligare sätt lyfta lite på fötterna när det dammsögs framför TV:n... ingenting som funkar nu när jag är självbo...

... ja just det... telefonfixet... jag ringde 90200 och felanmälde...

Kommentera inlägget här :