Hembränt...

... har jag sysslat en del med.

Läste idag om att det hade gjorts ett beslag av hembränt någonstans i Småland (tror jag det var)... och jag kom att tänka på tiden då jag försörjde mig på att bränna sprit och hamnade i tidningen... Smålandspostens första sida... "Hembränningsfabrik i två våningar sprängd" skrek rubriken... ja herregud...


... många dunkar var det... men så jävla mycket fabrik vet i fan om jag håller med om...

... kommer ihåg rättegången... hur jag fick frågan om varför jag hade så många plastdunkar... och hur smart jag tyckte att jag var när jag svarade att de hade jag för att jag skulle bygga en flotte åt mina barn... ja då hade jag ju inte ens en aning om att jag var alkolist och narkoman... för det var på den tiden då jag fortfarande tyckte att jag var en ovanligt smart kille som inte fick mer än några tusen i böter för mitt brott... som jag för övrigt inte ens tyckte var kriminellt... jag hade mina alldeles egna regler på den tiden...

... idag så fattar jag hur dyrköpta mina egna regler var... och hur värdelöst det är när alla har sina egna regler... att det liksom är samma sak som att inte ha några regler alls... men idag så är jag inte så smart så att jag behöver luras längre... nä jag är så himla dum så att jag knappt fixar att ljuga för mig själv längre... men va fan... det är smällar jag kan ta...

... för det är ju så mycket enklare att ha samma regler som alla andra... att slippa vara ensam och istället kunna känna sig som en del av allt.

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Visst var det en fabrik..............en produktiv sådan också.

I alla fall mellan varven. Å de fiffiga, kreativa lösningarna, ja ja tänk vad ni kunde hitta på ;)

Kram

skriven
#2: peter

Ja herregud... jag blir mörkrädd när jag tänker på det... att det var två våningar berodde ju pa att vi borrade ett stort hål i golvet på övervåningen till reningsröret...



... så att det skulle gå lätt att hälla i den orenade spriten i reningsröret...



... suck...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :