Kaffefritt...

... kan bli nästa projekt.

Tanken har slagit mig... och det är min fåfänga som fött denna tanke... min fåfänga och mina nya tänder... vet ni att jag har fått lägga om både morgon och kvällsritualen... det tar över 10 minuter att fixa gaddarna... de ska borstas med min eltandborste... sen är det två olika storlekar på flaskborstarna jag använder... innan jag fibblar runt en runda med tandtråden... för att avsluta med att skölja min nu helt rengorda mun med Flux... varje morgon och varje kväll... en bra rutin för att skydda mina nya tänder...


... och det känns lite fel att dricka kaffe då...

... eller är det som så att det håller på att slå över på mig... att jag helt och hållet har tappat alla konsept nu och drar iväg på en resa i fåfängans förlovade land... det här med mina tänder kanske har fått det att slå runt... på riktigt... är jag verkligen en kille som ska vara rökfri... yoga... för att inte tala om att jag inte kan nöja mig med att springa i skogen utan måste överdriva å det värsta med att springa på ett löparband... och inte nog med det... nu ska ni få höra det värsta... det senaste...


... inatt sover jag med en bettskena... herregud var ska detta sluta?

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Å fortsätter du med de förbaskade "flaskborstarna" mellan synliga tänder så har du snart om nåt år eller så stora fula rondeller längst ner vid tandhalsarna....................där använder man liten spetsborste och tandtråd.

Fattar inte att din tandhygienist sagt det till dig efter att du lagt en liten förmögenhet på att få ett snyggt funktionsdugligt garnityr.

Min tandläkare har vunnit världsmästerskap både guld och silver för tandestetik och han FÖRBJUDER "flaskborste" det finns bättre sätt att få rent.

Kram

skriven
#2: peter

Det är inte bara min tandhygienist som säger åt mig vad jag ska använda mig av för att sköta mina tänder... även min tand-doktor förespråkar dessa verktyg L... och jag må vara en rebell och "tvärtomkille" i det mesta... men när det gäller mina nya tänder så är deras ord lag...



... men jag ska berätta för dem vad du säger... om tre månader... när jag ska dit på återbesök...



... vi är bra du och jag... envisa med stark egenvilja... men vi gör fan som våra tandläkare säger åt oss att göra... det är värt att beakta... eller hur? L



Jag har använt mig av spetsborstar hela tiden tidigare...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Jag hade med mig den fula ovanan från Hstd och "dina

tandläkare" in i min nya mun skapad av min Favvo.

En dag frågade hans fru (tandhygienisten) ifall jag använde f borsten och visade hur tydligt som helst vad jag satt igång för rondell slipning i min mun.

Fullt synligt numera, tyvärr. I alla fall för mig numera trots bara en kort periods "rensande" men men har din bissingedr sagt det så tror han väl på det. Men han har FEL precis som hans föregångare/kollega på det stället.

Tur att jag vet........Kram

skriven
#4: Eva T

Hej min Vän !



NUUUU vet jag, det finns en viss skillnad mellan dig och mig. Å det är mer än att du är man och jag är kvinna.

Det finns en skillnad på "grund" arbetena på våra tandjobb så ok då, Du och "vissa" andra ska och bör nog använda f borsten.

Jag fick stora darren för att även på "mitt jobb" rekommenderade dom den förr.

Med ICKE bra resultat.......................Kram

skriven
#5: peter

Jo vi ska nog lyssna på våra tand-doktorer... de har ju lagt ner himla massa jobb i våra munnar... och jag är övertygad om att min tand-doktor har en viss yrkesstolthet och vill att hans jobb ska hålla L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :