Mina muskler...

... gör sig påminda.

Jag har förstått att det är mina muskler som protesterar kraftfullt mot mina nya galenskaper... de undrar nog vad fan det var som hände... här har de levt ett stillsamt och behagligt liv hur länge som helst... och helt plötsligt så blev de tagna på sängen... minst sagt... kanske hade de sett varningssignalerna... förstått att någonting var på gång... för om musklerna komunicerar med den övriga kroppen (vilket jag tar för givet) så fick de ju rapporterna om att jag helt plötsligt och helt utan förvarning fått för mig att bli rökfri...


... tänk jag har varit utan cigg i över 11 månader... vem kunde tro det?

Mina muskler kanske trodde att jag skulle nöja mig med det... och jag kan förstå att de måste ha blivit chockade när jag då helt utan förvarning sprang rakt ut i skogen... naturligtvis så protesterade musklerna direkt och gav mig en kraftig träningsvärk... och det var väldigt nära att jag gav upp direkt... det gjorde ju ont... och jag kunde knappt gå...

... men dra på trissor... jag fortsatte och det tog inte så himla lång tid innan jag och mina muskler inledde ett samarbete... mina muskler växte sig starkare på de ställen som jag behövde förstärka... jag har inte ont i knäna när jag springer längre jag är övertygad om att det bero på att mina muskler vuxit... och det började faktiskt kännas riktigt bra att springa min skogsrunda... så jag blir väldigt förvånad över att mina muskler tycker att det är sååååå himla stor skillnad på att springa och att springa... löpbandet får mig att känna mig som en nybörjare igen...

... mina muskler protesterar... kraftigt... ajajajajaj...

Kommentarer :

#1: Gibitta

Jag säger bara en sak för att slippa träningsvärk.



Stretching ;-)



Och för att slippa skador och för att nå bättre resultat och....

skriven
#2: peter

jo jag fick det rådet på gymmet också... och jag provade lite grann... men var så himla trött efter springeriet att jag gick å bada bastu istället L...



... jag ska lyssna på ditt råd... tack...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :