Sexiga yrken...

... var samtalsämnet på morgonradion.

Och jag blev väl inte så förvånad över att höra att hantverkare, brandmän och skogshuggare stod högt i kurs (här pratar jag givetvis om både män och kvinnor)... lite kanske jag höjde på ögonbrynen när när det var någon som nämde... mjölkbonde med 40 kor... TV:ns genomslagskraft ska inte underskattas... nu kom visserligen det förslaget från en... mjölkbonde med 40 kor... och det i sig var ju ganska shysst... tji jantelagen och tyck om dig själv... det gillar jag *L*...

... men annars så var det mest svettiga jobb med muskler som låg i topp när det gällde sexiga yrke... visst det kom in ett och annat lite annorlunda förslag... det  jag mest la märke till var... bibliotikarie... en bild växte snabbt fram i mitt undermedvetna... och den kanske jag ska hålla för mig själv *L*...


... jag märkte till min besvikelse att det var inte någon som nämde föreläsare...

... så vill jag inte fortsätta som självbo i resten av mitt liv så kanske jag skulle ta och slänga på mig mina gamla snickarbrallor... greppa motorsågen... och mjölka grannens kor...

Kommentarer :

#1: Anny

Hej Peter! Allt med uniformer räknas. Blåställ, signalkläder mm mm.Så snälla, ta på dig snickarbrallorna! Jag knäböjer och jublar!=) Må så gott Vännen! Kram!

skriven
#2: peter

herregud... är det sååååå enkelt L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Alex

du kan ju alltid köra med snickarbrallor när du föreläser :)

skriven
#4: Yvonne

...stackars kossor....om du ska mjölka dem med motorsåg...

skriven
#5: peter

Det var en av de roligaste kommentarer jag fått... tack Yvonne L...



... strålande idé Alex...



(((kram)))

peter

skriven
#6: Anonym

skogsarbetare luktar illa ju!

skriven
#7: Eva T

Skogsarbetare luktar inte illa det är skitig svett som luktar ;)

skriven
#8: peter

skogshuggare luktar väl... skog L...



(((kram)))

peter

skriven
#9: Anonym

föreläsare luktar väl gott då...inte gammal svett? ;)

skriven
#10: peter

Inte om de duschar efter att de tränat iallafall L... och skulle de lukta svett så är det inte gammal svett...



(((kram)))

peter

skriven
#11: Lotta

Hahaha,ska va tyst nuuuuuu igentligen men kan nog inte låta bli,hmmmmm... Näää,kan nog inte hjälpa det,tycker nog oxå män i uniform kan va sexiga... Men låter spännande med biblotikarier me :p eller wtf alla e sexiga ;)

Kramar <3

skriven
#12: peter

Nä jag håller fan inte med när du säger att ALLA är sexiga... men det finns nog någon för alla så kanske har du rätt ändå...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :