Självcentrering...

... är ju ett symtom på mitt beroende.

Och jag ska ärligt säga er att det är svårt för mig just nu... ser jag en spegel så är jag där... ler och kollar in mina nya tänder... och jag får passa mig... ni har ju alla säkert hört historien om... ... Narcissus... en annan kille som gillade att spegla sig...


Narkissos (Ναρκισσος, lat. Narcissus) var inom grekisk mytologi en vacker yngling som var son till flodguden Kefissos. Narkissos var så underbart vacker att vem som än såg honom greps av kärlek, men problemet var att han avvisade varje kärlek. Han blev dömd att förälska sig i sin egen spegelbild efter att inte ha besvarat den unga flickan Ekos kärlek.

Så jag ska nog göra mitt bästa för att tona ner mitt speglande... det är med lätt rodnande kinder jag erkänner för er att jag satt i min bil i morse och ägnade alldeles för lång tid till att spegla mig i backspegeln... visst kan jag förstå att det är fullständigt naturligt att kolla i spegeln efter att ha fått nya tänder... men fan... det där med "snyggpeter" är ju lite av min humor och "bara" på skoj (lite allvar ligger det bakom men den storyn tar jag en annan dag)... mest av allt vill jag ju faktiskt vara en vaaaaanlig vacker och värdefull människa...

... det är ju den möjligheten mina tänder ger mig... att vara vanlig...

Kommentarer :

#1: Yvonne

Det är du också...vacker och värdefull, fast ganska ovanlig. på ett positivt sätt =)

och det var du innan oxå



just nu är du oslagbar

skriven
#2: peter

Tack... L... oslagbar vet jag inte... men tillsammans med alla mina vänner så är jag nog det...



... vi tillsammans...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :