Ska börja röka...

... igen på nyår.

Tanken har slagit mig... och jag ska nog passa mig jääääävligt noga för att ge den tanken för mycket näring... för igår så kom det ett röksug från ingenstans som skrämde mig... kraftigt... och kanske är det för att det är otroligt nära nu... att jag fixar det där året som jag hade bestämt mig för... om mindre än 2 dygn så har jag varit rökfri ett helt år...

... och jag skojade lite för ett tag sedan och berättade för min omgivning att jag hade planer på att BÖRJA röka efter nyåret... bara för att jävlas lite med mig själv och livet i stort... det är så himla mycket mig att göra en sådan grej...


... och jag tyckte att det låg en underfundig komik i att börja röka igen...  

... och att göra det medvetet... i min ålder (jag ska ju trots allt föreställa någon form av vuxen)... den galenskapen lockade mig... jättemycket... jag skrattade gott åt tanken...

... men fan... om jag ska vara ärlig... röker jag en enda cigg så är det kört... det är precis som med drogerna... en öl och jag är igång igen... det spelar ingen roll att jag har lärt mig läxan... jag kan inte kontrollera någon som helst drog... inte ens cigg... allra helst inte nu när jag varit rökfri ett år... för jag har ju fattat att t.om. nikotinet och ciggen är som värsta drogen för mig... helt klart sinnesförändande... det är ju för fan därför som jag fortfarande är rökfri... för jag gillar effekten av att känna mig levande... på riktigt... fullt ut.

Nä den enda läxa som behöver hålla fast vid är vetskapen om att... "en är för mycket och tusen aldrig nog"... och att jag ska vänta 5 minuter till med att tända nästa cigg... det har ju funkar i snart ett år... och fortsätter jag på den vägen så ska det nog funka i ett år till... för den här fem minuters regeln får mig att komma ihåg den att enda gången jag skulle kunna börja röka igen... är ju för fan... nu...

...så jag väntar... i åtminstonde 5 minuter till... sen får vi se...

Kommentarer :

#1: Elvira

Du, OM du nu börjar igen, så ska jag tala om lite hur man gör för att lyckas bäst!

Första ciggen kommer smaka apa, så du får räkna med ett par stycken innan det känns hemtamt igen...

..kanske 15...eller fler

Hostan är ett helvete, men den släpper efter ett par månader.

Att bara knycka nån enstaka cigg ibland, av vänner, kan göra rökningen komplicerad...för min del lossade det riktigt bra när jag till slut inhandlade en egen ask...det va typ där jag visste att jag va en riktig rökare igen..



Lycka till!!!



Nä fan Peter, av alla saker jag gjort under året, så är rökningen verkligen det jag ångrar mest.

SÅ JÄVLA DUMT!!!



Nu är jag rökfri 40 timmar per vecka, ganska exakt..röker inte ett bloss på jobbet, men huiiiii så duktigt jag tar igen det...



Önskar dig ett riktigt fint och bra nytt år,och så ses vi nästa år...i Gullbranna...med glassdate!



Bamsedunderkramis

skriven
#2: Kjell

Gott nytt år på dig, Peter!!!!



:-)



(PS! Har du eld?)



;-)

skriven
#3: peter

Tack Kjell... å visst har jag eld L... eller nä fan jag glömde tändaren hemma... jaja som det kan bli... gott nytt år iallafall...



... å Elvira... ja du snart är det glassdate igen L... och du behöver inte vara orolig... där får man både röka och vara rökfri... för jag tror nog att det hade varit exakt på pricken likadant för mig som det blev för dig... vi är ju samma lika L... på gott och ont...



... snart "bara" 24 timmar innan det gått ett helt jävla år... wooow... vilken grej L...



... skoj att du fick jobbet... det nya "rökfria" jobbet L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :