Strax dax...

... för mina nya tänder.

Ja jävlar... idag så ska jag ha det färdiga resultatet av denna resan i min mun... det ska bli väldigt spännande att både se och känna hur det kommer att bli... vilken resa det varit... och egentligen så skulle jag nog fan kunna skriva en hel bok om detta... om hur jag och min polare började slåss med varandra i forntiden... någonting som inte var ett endaste dugg ovanligt i min ungdom... denna gången lyckades vi puckla på varandra rätt rejält och slog sönder varandras tänder...


... länge fick jag leva med en missfärgad framtand...

... för att inte prata om den dagen då min ena framtand lossnade (ett resultat av ett annat slagsmålet flera år tidigare)... och jag skulle åka in till byn där jag bor för att handla... jag var så jävla chockad av grejen och skämdes något så fruktansvärt för min glugg i munnen... jag minns känslan... hua... jag var så nervös så att jag höll på att smälla av... och när jag blir nervös och blyg reagerar jag inte vidare logiskt... för jag förstod ju att det var läge att hålla en låg profil (helst osynlig)... men gjorde precis tvärtom... hysteriskt skrattande drog jag till mig allas blickar... och när jag skrattade så var det enda man såg... ingenting... ja ni fattar... en STOR glugg där min framtand skulle sitta...

... där började en helt ny tandresa... den där det saknades tänder... för en herrans massa år sedan...

... sen cyklade jag med huvudet före in i en stolpe... höll på att dö och slog samtidigt sönder mitt ansikte... inklusive käken... mina första besök på käkkirurgen i Halmstad... de lagade och lappade... och nu har det gått hur många år som helst och massor av krångliga turer innan jag på samma avdelning som lagade ihop mina käkar idag ska sätta in helt nya tänder... ja vilken resa det varit... på alla möjliga sätt... de som lagar mina tänder har fått följa med på resan... när jag först var där så var jag en snurrig pundig narkoman... en kille som inte kunde passa tider och struntade i att betala...


... idag har de full tillit till mig och hjälper mig med att få ett nytt leende... fantastiskt...

Kommentera inlägget här :