Ett barnbyte...

... har jag gjort idag.

Ja nu är det inte riktigt så hemskt som det låter... jag har inte bytt bort mina barn... nä bara skiftat... från en kille i de sena tonåren till en tjej som inte har nått fram till tonåren... än... å det är skillnad... en sak man kan märka det på är fingrarna... det är enkelt... kolla själva...


... kanske inte så enkelt att se på denna bilden...

... men om ni får jämföra med nästa bild tror jag att ni kan lista ut vilka fingrar som tillhör en kille i de övre tonåren... ni har 50% chans att gissa rätt... här har vi bild nr:2...


... en klassiker.

Behöver jag säga att kortspelet som spelades var mulle och att pappa är en rackare på just det spelet... om jag får säga det själv... just idag så "råkade" janne vinna... men det har jag med all säkerhet lyckats förtränga innan jag träffar honom nästa gång så att jag kan se honom rakt in i ögonen och helt förneka att han vann... förstår faktiskt inte riktigt vad det är jag håller på att skriva om här... svammel, svammel...

... jaja... jag kommer inte ihåg vem som vann idag... så jag tar för givet att det väl måste ha varit jag då...

Kommentarer :

#1: Elvira

..men du, det heter ju "Alla vinner-Mulle"...

Har jag nyligen lärt mig av en klok snubbe..å då är det helt säkert så!!



Ang. bilden..

Tog hjälp av ett jobbisbarn..vi blev helt oense, om vilken som är tjej, å vilken som är kille på dina bilder..so I rest my case..

Kram kram

skriven
#2: peter

Hehe... tänkte ju inte på att det faktiskt är himla svårt att veta för den som inte känner mina barn... för då är det ruuuuuskigt enkelt...



... förlåt mina underbara barn om ni läser detta... men ni vet att jag har rätt L...



... å javisst så är det juuuuu... glömde helt bort det... att nuförtiden så vinner ju alla i mulle... hela tiden... det är bara en grej som vi inte riktigt fattar hur vi ska handskas med... å det är det här med 100-klubben när alla vinner... hur gör man då?



(((kram)))

peter

skriven
#3: Elvira

100 klubben, borde ju bli 50/50 då..?

Å du, nu när ingen annan ska tycka å tro saker här..den nedre bilden är din dotter..visst?

(säg att jag har rätt...pleeeease?)



Hoppas du sover gott, å drömmer baaara fina drömmar



Kramis

skriven
#4: peter

Ska alla gå med strut eller ingen???



Ja det är svåra frågor L... och nu kommer jag nog att göra dig en liiiiiten aning besviken...



... den nedre bilden är min son... de som känner mina barn väl vet att han är en hejare på gitarrhero och spelar med ALLA fingrarna på ALLA knapparna...



... och nu ska jag skriva en jätteglad blogg för medans jag skrev här ringde fogden å sa att de låter mig bo kvar i mitt hus L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :