Du känner ju halva stan...

... sa han till mig min bror.

Det är inte sant... visst känner jag en hel del människor eftersom mitt jobb består till stora delar av möten med människor... men vad vi snackade om var att ta en sväng på stan i morgon kväll... och jag får erkänna att det var ett tag sedan jag var ute på stan en kväll... det är inte människorna som sitter på krogen som jag träffar nuförtiden... möjligtvis de som befunnit sig på krogen lite väl mycket och nu söker efter ett allternativ så att de slipper att gå dit *L*... men det var ju några år sedan vi träffades min bror och jag... och jag vill minnas att jag då jag träffade honom senast var under min mest intensiva "läramigattgåpåkrogenutanattvarafullperiod"...

... nu är jag ju mest en "liggapåstrandenåhadetsoftkille"... så jag gör väl samma sak med min bror som med min syster i lördags... bestämmer träff med honom på Tylösand... det är ju "hemmaplan" för mig.

Idag så var det högsommar igen... och rätt mycket folk på stranden... underbart badväder och det var skönt med en riktig aktiv volleybollsdag som vi varvade med riktigt härliga lååååånga bad... dagen i ära hade jag visst "råkat" ta på mig en gammal tröja som jag målat när jag fortfarande var aktiv narkoman... jag målade mängder av T-shirts när jag var aktiv narkoman... hade en idé om att få på så många människor som möjligt en sol som jag målade i hur många exemplar som helst... och jag gillar min gamla T-shirt... men den är ju liksom väääääldigt sliten så det enda tillfälle då jag kan ha på den är faktiskt på sommaren... för på stranden kan man ju i princip se ut hur som helst... iallafall när man blivit lite solbränd...


... jag målade denna T-shirt 1994... i en annan tid... och i ett annat liv.

Kanske tar jag på mig denna tröja för att visa mig själv att alla mina år inte är bortkastade... att om jag äger min historia så kan jag skapa min egen framtid... men om jag ska vara riktigt ärlig så tar jag nog fan på mig den för att jag är stolt över den... för jag tycker den är häftig... hua... får man tycka om vad man själv målat?

Kommentarer :

#1: tony

det va kul att träffas!!jag får väl kanske komma till eran hemmaplan vågava någon gång i framtiden kanske vi kan fika eller bara tjöta?ha det bäst mvh tony!!!

skriven
#2: peter

Skitskoj att träffa dig med... och du är ju alltid mer än välkommen till oss på VågaVa... men det vet du ju L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Anonym

Snygg tröja, snygg kille ;)

skriven
#4: Elvira

Visst fasen får man det, hade jag åxå gjort om jag lyckats få till det s..



Jag målade faktiskt åxå en massa som aktiv, för att inte tala om all batik det baltades med ..huhh..men resultaten från det, skulle jag inte ens dra på min värsta fiende..hehe..har kanske inte så många, men OM jag hade..typ..så..L

Långt svammel, hur som helst, håller med föregående, snygg tröja på snyggpeter:))



Kram kram



skriven
#5: peter

jo batik har jag också sysslat med L... ja herregud... massor av amfetamin och hur många tröjor som helst... herregud som det såg ut hemma i mitt hus då L...



... annars så rodnar jag lite klädsamt åt era snälla kommentarer... och säger...



... tack.



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :