Social kompetens...

... och huvtröja.

Jo tack... jag ska ärligt säga att jag inte är någon större vän av just huvtröjor... eller jag skiter väl i om det är en huva på min tröja så länge jag slipper ha den uppfälld... och ibland så är den (huvan) ivägen om jag ska ha en jacka på mig... men idag så fick jag vatten på min kvarn... jag var och lämnade min bil på verkstaden och var tvingad att promenera en liten bit (inget jag gör i onödan... tro mig) i regnet... och eftersom det regnade så var det ju läge att fälla upp min luva... och det var då det slog mig... hur jävla social kan jag vara med en sån huva på huvudet?

Hela konstruktionen är ju gjord för att jag ska gå och...
 

... titta ner i marken.

För har ni någonsin sett någon med huvtröja höja på huvudet och titta er in i ögonen?
Och skulle det nu hända... hade ni då trott att denna människa hade...


... alla hemma?

Jag har aldrig påstått att jag på något sätt skulle vara en rackarns snygg kille (förutom när jag skojar lite och kallar mig för "snyggpeter")... men jag vill ändå påstå att en huvluva inte gör saken bättre om det nu var snygg jag ville vara... jag ser mer eller mindre helt galen ut om jag skulle höja blicken med min huva uppe... då går jag hellre och stirrar ner i marken...

... och då kan ju inte jag låta bli att undra... är jag ensam om detta beteende eller är huvtröjan ett allvarligt hot mot vår sociala kompetens... på riktigt?

Kommentarer :

#1: Kicki

...tassar in å önskar dig en superbra midsommar!!!kramiz

skriven
#2: cecilia

jaa du Peter.. har ju alldrig tänkt på saken på de viset som du gör.. hm .. jag är nog den som har tittat upp på människor med luvan uppfäld i mitt aktiva live..hi hii.. måste sett riktigt sjukt ut.. hi hiii.. säger de åter .. gillar kraftigt din blogg.. kärlek..kram

skriven
#3: peter

Jag säger ju inte att alla ser sinnessjuka ut i i en uppfälld huvtröja... men jag VET att jag gör det L... och varför jag går och tittar ner i marken...



... gillar kraftigt att någon läser min blogg L...



... och jätte jätte massa ha det allra allra bäst i midsommar till er vackra & värdefulla, fina människor...



(((kram)))

peter

skriven
#4: Pian

Du kan ha rätt, Peter. Jag har blivit varnad av en nämndeman för att använda luvtröja. Han tror att man kan bli kriminell av att bära sådan. I rätten frågar de vad de åtalade hade på sig vid tillfället. Svaret är jätteofta just: "en sån där luvtröja". Och kriminalitet är väl lite osocialt så...

(Nej, varningen var inte allvarligt menad.)

Jätteskön midsommar önskar jag dig. Med eller utan luva. De är bra att ha när det regnar. Man måste inte vara snygg.

Kram

skriven
#5: peter

Jag tror fan att det finna massa fördommar mot de som bär en luvtröja (när luvan är uppfälld L)... men den värsta kriminaliteten syns nog inte på utsidan... kanske jag som har fördommar men jag tror fan att den kan lura bakom en fin kostym...



... jag ska ha en toppenmidsommar i goda vänners lag och jag hoppas att du också får en fin dag... å du... snygga är vi hela tiden L... oavsett vilka kläder vi har på oss...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :