Fortfarande rökfri...

... med allt vad det innebär.

Vad ingen har snackat så mycket om när det gäller rökfrihet är de negativa konsekvenserna... jag kommer ihåg drogföreläsningarna som fanns när jag gick i skolan... det kom en snubbe till skolan och berättade för oss att det var jättefarligt att knarka och dricka sprit... inte ett ord om att det fanns någon annan effekt än att man typ dog eller blev medvetslös... och att allt gick åt helvete...

... snacka om att jag blev förvånad när jag testade droger... tvärt emot vad jag nyss lärt mig så blev min första kontakt med drogerna väldigt positiv... man kan säga att jag tyckte om att just jag var annorlunda... undantaget som bekräftade regeln... många, många år av mitt liv så kunde jag inte riktigt förstå att jag hade ett problem med droger... mer än att jag möjligtvis var feldoserad... jag blev helt enkelt grundlurad... av mig själv.

... å ta mig fan... är det inte likadant med rökningen... här har jag lyssnat på massor av människor som berättat för mig om hur underbart fantastiskt det är att vara rökfri... jaså?

Mina kläder har krymt flera storlekar och ska det fortsätta så innebär det att jag inte har något att ta på mig inom en snar framtid... på yogan märker jag också av min rökfrihet... det känns ungefär som om jag inte får någon luft och gör skitont i mitt bröst när jag ligger i "barnets position" som är tänkt som en viloposition... jag har fått hår i halsen som gör att jag går omkring harklar mig dagar i sträck... och jag är fortfarande röksugen...


... får faktiskt tankar på att smygröka lite...

... vilket jag inte gjort... än *L*... visst jag har fått tillbaka luktsinnet... men om jag ska vara riktigt ärlig så vet jag inte riktigt om jag tycker det är så positivt... det finns massor av dofter som jag hade klarat mig utan...

Men en sak har jag lärt mig av erfarenhet... och det är att inte lita på mig själv i detta fallet... utan istället veta att jag har fel... att det är positivt att vara rökfri... för jag tänker inte lura mig själv en gång till *L*... nä denna gången så ska jag istället våga tro på vad jag har lärt mig... att rökning är skadligt...

... och nu så har jag faktiskt varit rökfri i 2 månader 23 dagar 22 timmar och 7 minuter... å vet ni vad... det är jag fan stolt och glad för... trots alla negativa konsekvenser *L*...

Kommentarer :

#1: peter

klart att vi håller ut... fem minuter i taget... en timme till... bara för idag... och svårare än så är det ju faktiskt inte... så länge jag går och lägger mig rökfri så vaknar jag rökfri... å en dag i taget fixar vi precis vad som helst... eller hur L?...



... å så klart syns vi på Gullbranna L...



(((kram)))

peter

skriven
#2: Elvira

tsss..glöm smygröka..dålig ide..eller vid närmare eftertanke, betyder det att jag åxå kan smygröka, å ändå få glass?

ler



Det där med kläderna har jag klurat ut, det är någon som ställt om värmeagregatet på tvättmaskinerna, det är något som händer alla som är rökfria..(antagligen någon undercovertyp från tobaksindustrin)



Kram kram

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Ja du visst finns det snuskiga lukter runt om oss. Allt doftar inte mumma..........Kram

skriven
#4: peter

nä smygröka är fusk... glass = rökfri... punkt slut L...



... ja jag har haft underliga problem med min tvättmaskin... nu fattar jag varför... tack...



... nä alla dofter är fan inte av godo... nästan så att jag funderar på att börja använda deoderant L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :