så jävla duktig...

... är jag inte.

Man kan ju lätt få för sig att jag skulle vara en rackarns extra reko kille om man läser min blogg... det är ju inte så svårt att vara såååååå himla förståndig när jag bloggar... något som jag naturligtvis inte är ensam om heller... hur många är det egentligen som bloggar om alla dumheter man gjort och gör... och hur illa man kan bete sig.

Däremot så är jag lat... en egenskap som jag tycker mycket mer om än vad jag säger högt... för just lathet har fått en något för negativ stämpel på sig om man frågar mig... jag kan rada upp en hel del fördelar med att vara lat... som...

... att lata människor ler mer... av den enkla anledningen att du behöver använda 36 muskler för att se sur ut jämfört med 19 för att le (jag är lite osäker på om siffrorna stämmer exakt men ni fattar poängen).

... lata människor är narurligtvis ärliga... eftersom det tar så jäääääävla mycket energi att hålla reda på en massa lögner.

Jag är inte bara lat... jag vågar påstå att jag även är snäll... en egenskap som också hur konstigt det än låter... av många fått en lite felaktig stämpel...typ av karaktären... "man kan inte ha en ko i köket för att den är snäll"... på något för mig väldigt konstigt sätt så har snälla människor förväxlats med dumma människor... helt ofattbart om ni frågar mig... jag är av åsikten att det är väldigt smart att vara snäll...

... och ska jag vara helt ärlig så är jag ofta snäll för att det gagnar mina egna syften (inte alltid men rätt ofta)... jag mår helt enkelt bra av att vara snäll... både mot mig själv och andra...

... det innebär inte att jag är snäll hela tiden... för jag är inte så jävla duktig... jag har dagar när jag mår skit och inte pallar att vara snäll mot någon... precis som jag har dagar då det är hur lätt som helst att vara trevlig mot allt och alla... sån är jag... en helt vaaaaaaanlig vacker och värdefull människa... som ofta vill framstå som lite bättre än den jag egentligen är på min egen blogg... och kanske inte bara där... men va fan... jag gör mitt bästa och det är allt jag kan kräva av mig själv... och faktiskt så kan jag vara rätt duktig också... ja ta mig fan... jag duger precis som den jag är...

Kommentarer :

#1: Sniglon

jag är också snäll när jag inte är dum;) Typ som de flesta.



Fast le bara för att det är mindre jobbig, nej, jag kan inte le om jag inte känner leendet i kroppen. Kan inte riktigt säga att jag försöker framställa mig som en bättre människa på min blogg än vad jag är, tvärtom- Min blogg får nog mer av den dåliga sidan av mig, men det har ju ett "terauphäftiskt" syfte;)



ibland dugar jag som jag är- andra gånger inte.



kram

Inte allt- men mycket.

skriven
#2: Sniglon

ja, varför förväxlas godhet med dumhet? bra fråga!



Den skulle jag vilja ha svar på;=

skriven
#3: peter

Nä det kan jag inte heller förstå... godhet är ju verkligen inte dumt...



... och visst är det så att vi gärna överdriver lite åt ena eller andra hållet L... i det mesta...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :