Min enda...

... tulpan blommar för fullt.

Jag har under en herrans massa år haft en tulpan i min rabatt... visst är den...


... vacker.

Och i dag fick jag syn på en annan blomma som växer hemma i min trädgård...


... jättefin tycker jag.

Fan det är ju rena rama botaniska trädgården jag har... för när jag tittade efter såg jag att det var en tulpan till på väg i min rabatt... nästan så att jag får planer på att klippa gräset... men helt ärligt så kanske jag slipper det i år... för det är inte så många grässtrå i min gräsmatta... men väldigt mycket mjuk och fin mossa... så jag kan luta mig tillbaka i min solstol och se på när liljekonvaljerna växer... för de är på gång... och då kan jag sitta där i min trädgård och håva in en belöning av att jag fortfarande är rökfri... för doften av liljekonvaljer... mmmmm... den gillar jag...

Kommentarer :

#1: Elvira

Oj..vilken fin!!!

Ser ut som en sol ju, en blomma att bli glad av:)



suck



Du vet att du är en väääldigt lyckligt lottad kille, visst?

Kan nästan känna doften, bara av att läsa det du skriver...och känna mjuk mossa mot barfotafötter är äkta livskvalitet..



Kram kram min vän





skriven
#2: Eva T

Hej min Vän !

Å när Liljekonvaljerna kommer , då kommer jag.

Kram

Å sen till blåbären ...................

skriven
#3: peter

Jo jag vet att jag är en väääääääldigt lyckligt lottad kille... på alla möjliga vis... och det är lyx att bo på landet i ett eget hus...



... och då får du snart starta bilen Eva för liljekonvaljerna är på gång vilken dag som helst nu... blåbären är jag inte lika knas på... men visst finns de i massor här också...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :