Har ingen lust...

... med alltför mycket just nu.

Har ingen lust att städa... ingen lust att ringa sponsorn... inte heller har jag lust att skriva i mitt steg... visst har jag lust att tillfriskna... men jag har ingen större lust att göra jobbet som krävs... så jag skiter i att städa... ringa sponsorn... och skriva i mitt steg...

... och gör andra saker jag inte har så stor lust med... för priset jag får betala när jag inte gör sakerna jag inte orkar att göra är att jag tappar lusten till det mesta... mitt liv blir helt enkelt betydligt tråkigare när jag inte städar... ringer sponsorn eller skriver i mitt steg... och när det är tråkigt så har jag fan inte lust att gå på yoga... springa i skogen... eller att gå upp överhuvudtaget... nä när jag har tråkigt så vill jag inte göra någonting... och visst är det väl konstigt att när jag har tråkigt så är det inget att se på TV:n... att då spelar radion så dåliga låtar att jag blir förbannad... å inte fan stänger jag av heller... nä jag lider hellre... suck...

... när jag har tråkigt är livet inte vidare skoj...

... när jag har tråkigt så gör jag allt utom det jag borde gör... typ... städar... ringer min sponsor... eller skriver i mitt steg... fan tråkigt är farligt... tråkigt kan få mig full... att inte ha lust med någonting gör mig förlamad... och oviktiga grejer blir skitviktiga... som att uppdatera min telefon...


... spela ett extra parti mulle på jobbet...


... eller att läsa ALLT precis ALLT som finns att läsa om Zlatan...

... men nu får det räcka med gnälleriet... och jag får inse vikten i att jag faktiskt gjort grejer som jag inte hade lust med denna dag då jag inte har lust att göra någonting... för jag har skickat iväg de där breven jag skulle idag... fått ihop ansökan som AF skulle ha idag... ringt det där samtalet... bokfört vår statistik... ja jag har gjort massa jobbprylar... och jag har gått på yogan fast jag inte hade lust... knallat iväg på ett NA-möte och fått en dos av tillfrisknande... och det viktigaste av allt... för trots att det varit en jävligt tråkig dag... och jag inte har haft lust med någonting... så har det varit en jääääävligt bra dag... för bra dagar... det är ALLA DAGAR som är jag lägger mig drogfri... för trots att denna dagen är lite tråkig och jag lite gnällig...

... så har jag fan ingen lust att droga mig heller... thoho!!!!!

Kommentera inlägget här :