Hotet...

... mot springeriet heter... mörker.

Det är mörkt ute när jag stiger upp... inte kolsvart eftersom jag inte går upp så tidigt (min klocka ringer kl.07.25 varje morgon)... men jag kan märka skillnaden från dag till dag... det är fortfarande tillräckligt ljust kl.07.35 när jag springer ut genom min dörr... men det är nära nu... mörkret...

... jag hoppas att det är till helgen som klockan ska ställas om... annars så är det snart kört för mitt springeri... för om en vecka så är det nog för mörkt för mig att springa in i skogen... och jag vill fortsätta med mitt springeri... ja ta mig fan... det vill jag... vem kunde tro det... men det är ett spännande äventyr på många sätt... inte bara med alla dessa vilda djur som stryker omkring bland träden... nä... springeriet är mycket mer... 

... som idag då det hände något konstigt... tror att det var någon form av endorfiner som sprattlade loss i huvet på mig... för jag kunde känna hur det kittlade till i huvudet... troligtvis för att jag sprang i ett lagom tempo och min kropps belöningsysystem svarade med att frigöra endorfiner... jag har hört talas om att det kan hända när man springer... så förhoppningsvis beror det på min träning...


... att mina endorfiner äntligen ger mig ett flummigt lyckorus...  

... men det kan också vara ett resultat att jag var kissnödig när jag sprang idag...

Kommentarer :

#1: Bekele

Det måste ha varit långa rundan i så fall. ;) Det är möjligt att du får en minimal dos vid dina smårundor. Däremot så händer nåt efter 45 min som är sinnesförändrnde.

För att glädja dig kan jag skriva om du springer på slät mark mellan 2141m-2333m på 12 min är du i bra form. Läste en tabell i Aktiv Träning, i kollumnen 50-59 år...

Med tanke på din svårsprungna vildmarksterräng så lär du klara det..Grattis

skriven
#2: peter

Ska jag vara ärlig så tror jag att det var kissnödig jag var... L...



... en vacker dag så kanske... jag säger kanske... jag ska testa 45 minutersgrejen... möjligtvis nästa sommar... kanske...



... mitt mål är under 13 minuter på min långa runda... jag har 21 sekunder kvar...



... inte helt fel att få vara i bra form... först så tog jag det som ett hån... sen hajade jag att det ju faktiskt är min ålder du skriver om... L... herregud...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :