Röksugen...

... som fan.

Jo så är det... precis i denna sekund som jag skriver detta är jag grymt röksugen... eller... nja rättare sagt så var jag det när jag började skriva... men nu så har det släppt igen...


...röksuget.

Mina röksug går snabbt över... och är ingenting som jag behöver oroa mig så mycket för... nä det är väl snarare så att de påminner mig om någonting annat... för ett röksug kommer inte från ingenstans... nej för fan... det finns ALLTID en anledning till att jag blir röksugen...

... som aktiv rökare var ett röksug någon gång fysiskt betingat... jag tror iallafallatt att min kropp ville ha nikotinet som jag vant den vid... jag är faktiskt inte helt säker på hur mycket mitt fysiska begär styrt mig... någon gång har jag nog fan fått i mig en och annan cigg för att min kropp ville ha själva nikotinet... men de flesta ciggen jag tryckt i mig beror på något helt annat än att mätta mitt fysiska beroende... vana... tristess... ja vad som helst... en mental besatthet skulle jag vilja kalla det för...

... och jag har använt nikotin som en drog... för att manipulera mina känslor.

Det blir tydligt idag när jag får mina röksug... för det är lite intressant att se sambandet mellan mina känslosvallningar och mina röksug... det spelar ingen som helst roll om jag får positiva eller negativa känslor (jag vill inte dela in mina känslor i positiva eller negativa men här använder jag det i ett förtydligande syfte)... jag reagerar ofta med att bli röksugen... visserligen så kanske jag inte ser sambandet direkt när jag blir sugen på att ta ett bloss... men det är klockrent... mina röksug är nuförtiden helt och hållet känslomässigt betingade... och då menar jag inte bara rastlöshet.

Att jag vågar se min sanning om mina röksug gör att jag slipper aggera ut på dem... det räcker för mig att acceptera mina röksug så försvinner de ganka snabbt... och det känns bra att kunna skriva det här... och samtidigt påminna mig om att jag faktiskt är en rökfri rökare... som trots ett och annat röksug... nu lyckats hålla mig rökfri i... 10 månader... 12 dagar... 9 timmar och 47 minuter...


... fan vad jag är bra...

Kommentarer :

#1: Bekele

Haha det var en kul filmsnutt.. En STOR skådespelare med många års erfarenhet. ;)

skriven
#2: peter

Tack... det var en fin komplimang L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej igen min Vän !

9 mån, 12 dagar, 9 timmar å 47 sekunder var det, ja.

Inte 10.........sov du på matte lektionerna ?

Kram

skriven
#4: Eva Tva T

9 mån, 12 dagar, 10 timmar och 47 sek ska det vara.

skriven
#5: peter

hehehehe... satt vi och sov på samma lektion L...



... underbart Eva L...



... just nu är det...



... 9 månader... 17 dagar... 19 timmar och 42 minuter... tror jag...



(((kram)))

peter

skriven
#6: Eva Tva T

Hej igen.......

Du ligger ju alltid en månad före ju, fattar inte detta. Men på dagarna där segar du. " i alla fall på chips å dip helgerna ; )



Nä du på matten sov jag inte, jag var inte ens där. Men det tog jag revansch med bravur på Komvux.

Kram

Kram

skriven
#7: peter

Jag har gjort ett lite lättare tankefel när det gäller månaderna... men det är åtgärdat nu L... och jag ska faktiskt få lov att berätta att jag var bäst i klassen på matte i 9:an... överlägset L...



... matte har aldrig varit några problem för mig... förutom min egen ekonomi... men det har nog andra orsaker... L...



... läser inte du min blogg och ser att jag städade 3 timmar i lördags... L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :