Musjakten...

... fortsätter.

Vet inte om jag vill påstå att min musjakt för så jävla bra för min sinnesro... men helt ärligt så känns det ganska bra att ligga i öppet krig mot dem... det finns liksom inga mellanläge när det gäller den biten i mitt liv... det enda jag oroar mig för nu är att jag ska resa iväg några dagar... för det är när jag är bortrest som mössen dansar runt överallt i mitt hus... och jag vet ju inte om jag lyckats med att eliminera "klättermusen" som har visat mig att en mus kan klättra upp nästan var som helst... ja "klättermusen" är en riktig akrobat och jag måste medge att han/hon är en talang som lyckats bajsa på ställe där jag aldrig tidigare sett musbajs... han/hon klättrar upp i gardiner, på kläder som hänger för nära golvet... och jag misstänker att han/hon kan klättra uppför min datasladd också.

Som liten pojke såg jag en Teater som handlade om Klas klättermus... tiden står still.

Annars så tycker jag att det är himla mysigt att bo i ett vintrigt Brännebassalt... det är så lugnt och skönt när snön ligger djup utanför stugknuten... och det känns lite extra trevligt att sitta inne i stugvärmen när det är vinter utanför mitt fönster... så jag kan förstå varför mössen väljer att flytta in till mig... trots att det är fullt krig.


Trots alla mössen så skulle jag inte vilja flytta från mitt varma och sköna hus här ute i skogen.

Kommentarer :

#1: Birgitta

Hade totalt glömt.....var tvungen att ringa min mor och fråga....mycket riktigt JAG spelat Klas Klättermus när jag var liten flicka. I en teater uppsättning ......Nåja...hade väl inte direkt huvudrollen....var visst ett träd men iallafall....



Vet att du inte vill ha husdjur men kan du inte bara låna en katt ( bonden har säkert några ) och jag lovar att mössen försvinner åtminstonde för en tid framåt.....



Kram min vän

skriven
#2: Birgitta

Kom på en annan sak....ormar...funkar på möss. Jag en god vän som har en boaorm....kan det vara något ?

Fast det så klart...ha en orm krälandes runt...orm eller mus, orm eller mus ????



Svårt val....tror inte du skulle få några besök av det kvinnliga könet iallafall....



( Hhm ...fick någon konstig association...)



skriven
#3: NAPD

När jag läste rubriken trodde jag du återgått till ditt lössläppta Nätkontakt/Bond-leverne... Men det var visst konsekvens av att bo utanför samhället!

skriven
#4: Mia

Ja... musjakt kanske vi alla kan tolka på olika sätt hahaha Birgitta tror inte du skulle få några besök av det kvinnliga könet med hennes fällor....NAPD tror du är lössläppt, som förr på nätet? hehe... inte lätt att Blogga misstänker jag...

kram mia

skriven
#5: peter

Nä min lössläppta period är över (tror jag)... kanske har med åldern att göra... sist jag var på Bond pallade jag bara en kvart... och märkte till min stora förvåning att det hade blivit rökfritt på krogen... så det var väl ett tag sedan sist... jag kommer speciellt ihåg EN nätkontakt som jag hade med en god vän L... fan vad han lurade mig L...



... nä några ormar är det inte tal om... jag förlitar mig på min egen list än så länge och skulle det bli för jävligt så får jag väl låna en katt... men jag fick höra någonting om enris idag som kan vara värt att prova först...



... det har aldrig varit lätt att blogga L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :