Heroin...

... delas ut gratis i Köpenhamn.

Och det är inte vem som helst som står för "gratisleveransen"... det är den danska staten som delar ut heroinet... till de patienter som inte riktigt fixar att "bara" hålla sig till sitt utskrivna metadon... nu får de ett extra tillskott med två doser statligt levererat heroin.


Nu går det alltså att knarka under ordnade förhållande... *suck*.

Undrar vem som förser den Danska staten med heroinet.

Jag har peronligen hur många åsikter som helst om detta... och det är inte utan att jag känner hur viktigt det är för mig att hålla mig till vad jag kallar för vinnarna... och med vinnarna så menar jag alla oss som slipper peta i oss droger längre... för helt ärligt...

... jag ser ingen som helst mening med att dela ut gratis heroin... ingen mening alls.

Kommentarer :

#1: Bekele

Heroin, metadon eller din egna lilla favorit Citodon... Spelar väl ingen roll.



Kram

skriven
#2: peter

Jo jag tycker faktiskt att det spelar en viss roll vad drogerna ska användas till... jag personligen tyckte inte att jag skulle behöva ha ont i mina tänder och att den smärtan i förlängningen var farligare för min drogfrihet än att ta citodon och dosera efter läkarens rekomendation... varför ska jag ha ont om jag kan slippa...



... heroin eller metadon har ett helt annat användningsområde och är väl mest någonting som samhället valt att dela ut i ett desperat försök att få pundarna att sluta vara så jävla kriminella eftersom det ju drabbar "vanligt" folk...



... mitt motstånd mot den drogen beror väl mest på att jag inte tror att det finns något annat än "vanligt" folk... att vi pundare skulle vara annorlunda är bara en stor lögn om du frågar mig...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Bekele

Alla klarar inte av att sluta använda helt enkelt. Heroin och metadon lindrar smärtan precis som citodon. Varför ska de som inte klarar sluta ha ont och lida..? Thats the Question

skriven
#4: peter

Känner alltför många som inte hade varit drogfria idag om de hade blivit erbjudna metadon eller subutex för att jag ska "köpa" ditt resonemang...



... visst det finns ett fåtal undantag men inte så att de på något sätt skulle rättfärdiga att låta staten dela ut heroin...



... det ÄR jobbigt att knarka... och kanske SKA det vara det också... "bara" en tanke L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Bekele

Det ÄR jobbigt att vara drabbad av en sjukdom. För det är väl en sjukdom vi skriver om? Ska inte cancerpatienter få morfin?

Är det bara de som "lider" av tandvärk som ska få koddein ordinerat..

Det kanske är humant att "vissa" missbrukare får heroin av staten...? Återigen..vi är olika! Bara en tanke... ;)

skriven
#6: Linda

Undrar oxå var Danska staten får grejerna ifrån. De behöver ju köpa in antingen råvaran o producera själva eller köpa färdigt. De medverkar iaf i droghandel som ytterst drabbar den fattiga odlaren i tredje världen samt användaren i vår nya sköna värld, där brottslighet skall hållas nere och det rika släktet bestå. Men brottslighet och korrumption i ex Afghanistan ligger lixom utanför det västerländska synfältet....

skriven
#7: Elvira

Fasen Peter...såna bilder är värre en kort på daggmask..å då har jag grövsta formens maskfobi!!!!



Min tanke är precis som din annars, i frågan om utdelning av vad det än månne vara...

Har en slags inbyggd motvilja till att dopa människor..med eller utan lagen i ryggen.



Kram kram



skriven
#8: peter

Den fysiska sidan av sjukdommen när du använder heroin är relativt snabbt övergående... att peta i sig metadon och subutex är ju bara ett sätt att byta drog... och den mentala sidan av vår sjukdom är betydligt mer svårbehandlad när vi är "medicinerade" med någon form av kemiska preparat...



... enligt mig är det är för jävligt att staten sponsrar det lidande ett missbuk orsakar... och då tänker jag inte "bara" på missbrukaren... det finns många som tvingas leva i närheten av ett missbruk och det är enligt mitt sätt att se på saken värre än att själv missbruka... och ta mig fan farligare också...



... visst är det en vidrig bild... men så ser det ut när vi knarkar... jag tycker att den bilden är ärlig...



(((kram)))

peter

skriven
#9: Bekele

Tycka vad man vill om den danska staten..som ger heroin till utslagna missbrukare.

Vad tycker vi egentligen om Systembolaget.? De är väl snäppet värre minst sagt...hm. De får in massa folk i missbruk som drabbar många många fler än heroinmissbruk. Kanske en 1a Maj demonstration.. ;)

skriven
#10: peter

För att inte tala om alla dessa doktorer som skriver ut piller så det står härliga till... eller har mänskligheten blivit så in i helvete sjuk?



Fan det är farligt att leva... man kan ju dö...



(((kram)))

peter

skriven
#11: Eva T

Hej min Vän !

Va bra, jag går igenom det "stora" nålsögat och får metadon. Nöjdar mig inte å petar i mig lite vid sidan om (för jag är lite sjukare än dom andra ) och då får jag heroin OCKSÅ !!!! Men hallåååååå.

skriven
#12: peter

Ja så blir det när man behandlar symtom istället för orsak...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :