Plikten kallar...

... och jag borde ta mig in till Halmstad.

Vi har konventkommitémöte idag... det är mycket som ska planeras och disskuteras när man roddar ihop ett konvent... och även om vi nu har haft några sommarkonvent i Halmstad och mycket går som på räls så är det en viktig demokratisk process att uppfinna några hjul en gång till *L*... och inte bara det... det är faktiskt massor av planering för att få det att funka... och vi nyktra narkomaner är helt fantastiska på att få saker och ting att fungera... men det finns några saker som vi inte kan göra så mycket åt... som t.ex. vädret...


... det får en kraft starkare än mig själv ta hand om... (läs GUD enligt min uppfattning).

Och för det mesta har jag inga problem med att "släppa taget" om den grejen... är jag insnöad så är jag insnöad... och även om det tar emot så ser det inte så lovande ut just nu... kommer bonden och skottar innan 12.00 så gör jag ett försök att ta mig in till stan... annars så struntar jag i det.

Och jag vet att det inte är några som helst problem för mina vänner som gör service... NA är en förstående och förlåtande gemenskap... då oroar jag mig mer för måndagen... jag har sedan länge en inbokad föreläsning i Vetlanda kl.09.00... och den tiden vill jag verkligen hålla... det handlar om att vi ska kunna leverera en beställd produkt som kunden har betalt för... jag tror säkert att de skulla vara förstående att jag under rådande förhållande inte lyckas ta mig fram med min bil... men i det fallet ger jag mig inte utan att ha gjort mitt yttersta för att hålla min del av avtalet... det handlar om tillit... att de ska känna sig trygga för att jag gör mitt bästa och kunna lita på mig.

För mig personligen så är det viktigt att visa... att de som vågar ge en nykter narkoman en extra chans betyder mycket för mig... det har tagit tid att bygga upp det tillit som jag bemöts med idag... för tillit är inte något som man får... tillit är något man förtjänar... även om det som i detta fallet innebär att jag är tvungen att försöka ta mig fram och köra min bil till Vetlanda i snökaoset.

Jag ska be min "kraft starkare än mig själv" om hjälp.

Kommentera inlägget här :