Årstider...

... är häftigt tycker jag.

Förvisso så gillar jag värmen och soliga stränder... men det är inte helt fel med snö och slalombackar... varm choklad och prickekorvmackor... ja det är en viss charm i dessa ytterligheter... och här hemma där jag bor så är det inte så mycket lördag eller tisdag... helger eller vardag... nä det är mest årstider... och eftersom jag nu blivit en springerikille så upplever jag årstiderna väldigt mycket...


... det var minst sagt uppfriskande att ta del av vintern en kall och klar dag som idag...

... och medans jag sprang min runda idag så snöade jag på det där med årstiderna... hur lyckligt lottad jag är som får och kan uppleva dessa skiftningar vi har i vårt land... och njuta av dem... det klara friska en kall vinterdag... regnets piskande i ansiktet en regning höstdag... för att inte prata om en disig höstmorgon när jag kan komma i kontakt med en sorg över att sommaren precis tagit slut... eller sommaren... det var i sommras jag började springa ut i min skog och samla på min upplevelse av årstiderna...


... på samma runda... en varm skön sommarmorgon i prunkande grönska...

... och jag har en årstid kvar att uppleva... snart... om några få månader är det ju... vår.


Kommentera inlägget här :