Drogfri...

... idag också.

Det rullar på... lite på rutin... och det är inte alla dagar som jag tänker på att jag är något så ovanligt som en drogfri narkoman som inte längre är drogsugen... att jag tar det för givet och glömmer bort vilket mirakel jag faktiskt är... varje drogfri knarkare är ett mirakel... varken mer eller mindre.

Och då kan faktiskt vem som helst bli och förbli drogfri... det finns inga "hopplösa fall"... ALLA som har en önskan om att leva drogfritt kan göra det... att vi är så få som väljer drogfriheten beror ju oftast på att det är först när vi blir drogfria som våra problem kommer fram i ljuset... jag vet att det är väldigt många (kanske t.o.m. de flesta) som tror att det är drogerna som är en narkomans problem... men nä... för mig var drogerna lösningen på mina problem...

... missförstå mig rätt nu... men har du taskit självförtroende så kan jag rekomendera...


... sprit... alkohol som gjorde mig både snygg, smart... och självsäker väldigt snabbt.

Idag så har jag... hör och häpna... varit drogfri i exakt 4259 dagar... det är 11 år 7 månader och 27 dagar... och jag är drogfri för att jag vill vara det... idag så är det jag som bestämmer över mitt eget liv... jag är fri... för hur mycket självförtroende eller vad fan det nu var jag fick ut av drogerna så är det ingenting jämfört med känslan av att vara fri... på riktigt...

... jag är inte rädd för att vara rädd längre... jag är fri...

Kommentarer :

#1: Ann



Känner ju inte dig så där på riktigt men det är härlig läsning, dvs att du varit drogfri så länge.

Ha en fin dag. Skåne har också snö som ligger kvar, lite ovanligt men fint.

Ann

skriven
#2: peter

En dag i taget blir till slut en himla massa dagar...



... skönt med snö... här ute i skogen är det jättevackert nu... friskt och skönt... och så vackert L...



... ha det bra...



(((kram)))

peter

skriven
#3: cecilia

jaaa det är ju helt underbart.. trodde väll aldrig att jag skulle bli o tycka om att vara drogfri men såå vart de ju tack o lov.. o att känna en frisk vind som dej gör ju saken bara bättre.. ((( kram )))

skriven
#4: peter

Ja det är häftigt att vi är flera på denna resan... en drogfri resa ska ju vara en gruppresa L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :