Det stora lugnet...

... börjar infinna sig så sakteliga.

Jag börjar gå lite långsammare... använder mina sinnen allt mer... känner dofterna... upptäcker hur det ser ut där jag befinner mig... känner vinden smeka mitt hår (och blåsa lite svalka över flinten)... smakar salten när jag slickar mig om läpparna... och lyssnar på vågorna som slår in över sandstranden... och jag blir lugn... känner harmoni och njuter av verkligheten på en strand i Tylösand.


Det tar några dagar men sen så kommer det som ett brev på posten... det stora lugnet.

Det är samma lika varje år... vårt "VågaVa go beach" är som balsam för min själ... jag får tillfälle att stanna upp och komma i kontakt med en verklighet både på utsidan och insidan... jag kommer helt enkelt i kontakt med nuet... ni vet... det där som vi kallar för... här & nu. 

Det stora lugnet.

Kommentera inlägget här :