Kronofogden...

... är en riktig stressfaktor för mig.
.
Nu är det då dax igen för att fylla i en rapport om min ekonomiska situation och skicka in till fogden... de behöver detta underlag för att veta hur mycket de kan dra från min lön varje månad... löneutmätning... och det är väl inte hela världen eftersom jag ju vill bli av med mina skulder... och jag börjar skymta slutet på denna resan... några år till sedan ska jag nog fan vara skuldfri... hoppas bara inte att det bara är ljuset från ett tåg som skymtar i slutet på tunneln och att det dyker upp några andra otrevliga överraskningar från mitt "gamla liv".
.
Det är skämmigt att ha kvar skulder hos fogden när man varit drogfri så länge som mig... och jag ska ärligt säga att egentligen så vill jag inte skriva om detta här... jag borde ju ha fixat detta för länge sedan... men jag valde en annan utväg istället... min gamla invanda "stoppa huvudet i sanden och låtsas som om det regnar"... vilket i praktiken innebär att jag förnekar mitt problem i hopp om att det ska försvinna.
.
Jag kan upplysningsvis meddela er att den taktiken inte funkar.
.
För ett gäng år sedan så fick kronofogden tag på mig... och började utmäta min lön... jag trodde naturligtvis att det skulle innebära en total katastrof för mig... vilket det inte gjorde... människan är en väldigt anpassningsbar varelse och jag vande mig snabbt... värre var det det de kom och hälsade på för att undersöka om de skulle sälja mitt hus för att driva in mina skulder... då var jag riktigt rädd vill jag lova... det är fortfarande min stora skräck trots att mina skulder nu är försvinnande små i jämförelse med hur det såg ut för några år sedan... tack och lov så bor jag där ingen annan vill bo... "in the middle of ingenstans"... och därför så får man inte mycket pengar för ett hus här... hade jag haft mitt hus i Stockholm så hade jag väl bott under en bro nu.
.
Jag tackar min skapare för att jag bor där ingen annan vill bo... i världens ände.
.
Jag har som jag brukar nu för tiden tagit kontakt med fogden och pratat med dem... och jag förstår att de inte är några hemska typer utan helt vanliga människor som råkar jobba med att driva in pengar från människor som inte gjort rätt för sig på ett eller annat sätt... för en sak är ju säker... mina skulder är... just det... mina skulder.
.
Förvisso så kan jag ifrågasätta mycket när det gäller mina skulder... men det är en helt annan sak... för det är faktiskt min egen skit jag sitter i... mina egna konsekvenser... det kan jag inte komma ifrån... och kanske är det därför som jag skäms så mycket för att jag fortfarande har utmätning på min lön och betalningsanmärkningar... för det är inte skoj att rulla sig i skiten... inte ens min egna skit.

Kommentera inlägget här :