Celebrity Rehab...

... är en helt underbar dokusåpa.
.
Har ni missat denna serie så vill jag passa på att tipsa er om att vika onsdagarna klockan 22.00 åt denna upplevelse... själv är jag helt fast och ser redan fram emot nästa avsnitt... här får jag lära mig att det inte är några större skillnader på folk och fä när det gäller beroendesjukdomen... under denna himlen är vi alla lika... unika.
.
Dr Drew är en riktig rackare på att behandla oss beroende och lär mig mycket.
.
Det är nästan skrämmande så lika varandra vi beroende är... samma försvar... egocentrering... och förnekelse för sanningarna om oss själva... beroendet är en hemsk sjukdom... självcentrerad rädsla är inte lätt att behandla på några få veckor... och det krävs att jag aldrig glömmer bort att jag aldrig någonsin kommer att bli helt frisk... men att jag har fått möjligheten att tillfriskna... en dag i taget.

Kommentera inlägget här :