Konflikter...

... är sällan så himla roliga.
.
Min "spridakärlektillallaminavännerdag" gick väl sådär... mycket av dagen gick istället åt till en konflikt nere på VågaVa... och det var väl inte för jävla skoj... även om jag vet att konflikter oftast är utvecklande innebär det inte att jag tycker om dem... nej, tvärtom så tycker jag att det är skitjobbigt med gap och skrik... vilket var fallet idag.
.
Det spelar ingen roll att jag vet att konflikter är utvecklande... de är jobbiga ändå.
.
Tack och lov har jag en livlina som jag kunde använda mig av idag när jag åkte hem från jobbet... jag ringde helt enkel min sponsor och snackade med honom om vad som hade hänt... och hur jag skulle förhålla mig till händelsen... och det är verkligen en gåva att ha en klok och kärleksfull människa att bolla både känslor och tankar med... jag kan nu ännu en gång tydligt se att jag har lärt mig någonting av denna konflikt som jag kommer att ha nytta av i framtiden.
.
"Så länge vi följer denna vägen har vi ingenting att vara rädda för"

Kommentarer :

#1: Gabriella

Tycker faktiskt synd om dig nu...när din avsikt med dagen var en annan. Hoppas allt reder sig. Aldrig roligt med konflikter men bättre att få dom avklarade fort än att dom blir långvariga. Kram <3. Gabriella

skriven
#2: peter

Konflikter kan vara väldigt utvecklande så du ska verkligen inte tycka synd om mig... tvärtom så är det nu jag växer...



kram

peter

skriven
#3: gabriella

visst kan konflikter vara utvecklande. och man blir en hel del erfarenheter rikare på gott och ont ibland. men då ska dom vara utvecklande och inte varaktiga. Och Peter det är väl inte fult att tycka synd om någon ibland. Huvudsaken att vi inte fastnar i det. Var ju bara lite otur tyckte jag när din avsikt var en annan. Ha en fortsatt fin kväll och morgondag. Kram.

skriven
#4: peter

Tack för dina fina ord... du har så rätt så rätt... och jag kan berätta för dig att jag har hunnit berätta för några av mina vänner hur värdefulla de är för mig också...



kram

peter

skriven
#5: Birgitta

Som jag tidigare har sagt idag...du min vän och jag älskar dig för den du är...synd avståndet mellan oss är så stort / långt....



Kram

skriven
#6: peter

Tack min fina vän... jag kan bara hålla med... synd att det är så många mil mellan oss...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :