Att ha så det räcker...

... är en stor skillnad.
.
Jag tillhör den alltför stora skaran som för det mesta har längre månad än pengar... och det är ett tillstånd som jag är ganska van vid... den stora skillnaden idag mot för några år sedan är att jag inte röker längre... att inte ha några cigg finns ju inte på kartan för en rökare och det spelar väl ingen roll hur fattig man är... jag hade alltid ciggaretter när jag rökte... och om (Gud förbjude) min planering för att få mitt dagliga intag av nikotin säkerställt havererade, så hade jag för säkerhets skull några livlinor där jag kunde få handla cigg på kredit.
.
Jag trodde inte att jag kunde leva utan kaffe och cigg... men jag hade fel.
.
En stor skillnad med att vara rökfri är att när jag har lite käk i mitt kylskåp och frys kan leva på 0 kronor om dagen... flera dagar i rad om det kniper... och det utan att jag känner att jag saknar någonting... jag har så det räcker betydligt oftare nu när jag inte behöver tillgodose ett dagligt intag av nikotin... en ren sidovinst som jag tyvärr redan lärt mig att ta för givet... precis som min drogfrihet som ju också var en rätt kostsam historia när jag tänker efter.
.
Fan... det slår mig nu hur dyrt det måste varit att röka för mig... och att det bara finns två sätt att tjäna pengar... nämligen att öka inkomsterna eller minska utgifterna.

Kommentera inlägget här :