Ett morgonmöte...

... har vi varje dag på VågaVa.
.
Vissa rutiner skulle jag vilja sprida vidare ut i den stora vida världen... som det här med att ha ett morgonmöte på daglig basis... ett forum där vi pratar med varandra istället för om varandra är verkligen någonting som jag vill dela med mig av... våra morgonmöte är inga disskusionsforum där vi disskuterar med varandra... det är ett ett forum där vi pratar en i tagen tills vi är klara... här sitter mina vänner och kollegor tysta och lyssnar medans jag får prata om hur jag känner mig och vad jag har på hjärtat... idag.
.
Alla människor borde ha minst ett tillfälle om dagen att berätta om hur man mår.
.
Värdet av att ha ett forum där jag blir lyssnad på och där jag tar mig tid för att lyssna på mina medmänniskor är ovärdeligt för mig... här lär jag mig att jag inte på något sätt är annorlunda... samtidigt som jag slipper hitta på egna sanningar om mina kollegor eftersom jag ju får ett tillfälle att höra deras sanningar om sig själva... ett morgonmöte är också ett fantastiskt redskap för att förebygga skvaller och skitsnack... och sist men inte minst... att ha ett morgonmöte som en återkommande och daglig rutin ger mig en känsla av tillhörighet i en grupp av människor... någonting som jag tror är väldigt, väldigt viktigt för mig.

Kommentera inlägget här :