Glädje...

... kan vara ett par skor.
.
Ser precis på ett TV-program om världens längsta man... jag såg den glädje som han kände över ett par nya skor... och inte minst skomakarens glädje över att kunna glädja honom... en skomakare som tillverkar skor åt människor som är jättelånga... gratis.
.
Att vara jättelång är att vara en helt vanlig människa i en lite annorlunda kropp.
.
Den jättelånga killen får mig att inse hur mycket jag har att vara glad över... för jag kan till skillnad från honom gå omkring på gatorna i stan utan att alla vänder sig om... även om det vissa dagar känns som om jag är världens medelpunkt... men för mig är det ju bara ett symtom på min beroendesjukdom... den totala självcentreringen som då och då drabbar oss beroende... men det är ju bara en känsla och inte sanningen... för världens längsta man är det ett fysiskt faktum att alla kollar på honom.. det är hans i allra högsta grad påtagliga verklighet.
.
Alla hans drömmar handlar om att vara vanlig... ha en vanlig tjej och leva ett vanligt liv med ett vanligt jobb... och kanske har han idag lärt mig att vara glad över ett par vanliga skor.

Kommentarer :

#1: Gabriella

Man har mycket att vara glad och tacksam för...ändå är man gnällig och ömklig ibland.....i alla fall jag! Kram.

skriven
#2: peter

Jag med ;-)... tur att det finns någon som kan få mig att stanna upp lite och tänka efter hur mycket jag har att vara tacksam över...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :