Magknipen...

... håller mig vaken om nätterna.
.
En av medicinerna som doktorn ordinerade mig ger biverkningar... och det är nästan så att jag överväger att sluta ta den eftersom det ger mig sådana fruktansvärda magknip så jag nästan viker mig dubbel... och i natt så vaknade jag flera gånger av dessa smärtor... och det är inte så lätt att somna om när det gör ont... vilket gör att jag känner mig en liten smula trött nu på morgonen... så klart... får man inte sova om nätterna så är det ju inte det så konstigt.
.
Så nu sitter jag här och tvekar inför att peta i mig ytterliggare ett av dessa piller... för vem fan vill ha skitont i magen... men som jag lärt mig någonstans... "det viktigaste först"... och jag kommer att tänka på varför jag petar i mig denna hemska medicin... visst ja... jag har ju levt med en inneboende parasit sedan nyår... en inneboende som inte betalar någon hyra och som mest orsakar mig elände och tandgnissel... det är ju därför som jag petar i mig doktorns magiska dundermedicin... jag vill ju vräka min inneboende och behöver hjälp med avvisningen.
.
Dessa små rosa piller håller mig vaken om nätterna och får mig nästan att däcka.
.
Jag har mina egna teorier om vilken medicin som funkar och till dem hör egentligen inte dessa piller... jag har redan provet dem en gång tidigare eftersom jag fick dem utskrivna för någon månad sedan... men va fan... denna gången gav mig doktorn allt på en gång och jag får väl göra mitt bästa för att lita på honom... för det viktigaste måste ju trots allt vara att bli frisk från min parasit.

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej !

De flesta effektiva mediciner ger magbesvär, fråga din dr om du skulle vara hjälpt med Omeprazol. Eftersom det onda som stör dig nu kommer från medicin som ska döda parasiten, så kanske den är svaret. Lycka till.

skriven
#2: peter

Jag misstänker också att det är en riktig dunderkursmedicin som min doktor har gett mig... och att den ger mig feta biverkningar... "vill man bli fin får man lida pin" var det väl någon som sa...



kram

peter

skriven
#3: Mia

Hittade hem från landet och tittar in en snabbis för att se att du har plågor ännu... huaaa... hoppas verkligen det löser sig snart och att städningen går bra ;-))

skriven
#4: peter

Allt har in tid... tid för att bli frisk tid för att städa... och jag ger lite av min tid till bägge vilket ger resultat... hoppas att jkag är frisk redan denna veckan... städningen däremot är väl mer av ett livspprojekt.



kram

peter

skriven
#5: Eva T

Hej igen !

Fråga INTE din dr om Omeprasol, den kan ju hjälpa ;-)

skriven
#6: peter

Jag vet inte vad Omeprasol är men jag har fortfarande tillit till att min doktor är killen som ska göra mig frisk... det tycker jag är att våga tro ;-)...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :