Ett jordskalv...

... i Halmstad.
.
Kanske förväntade jag mig att någonting hade trillat ner i vår lokal när jag kom till jobbet i morse... men nä... ett jordskalv i Sverige är inte någonting att vara så rädd för... och när jag snackar med mina kolleger så är det ingen av dem som vaknat klockan 5 i morse... däremot så hade en av dem blivit väckt av sin sambo... tittat på henne och sedan vänt sig om för att somna om... värre än så blev det liksom inte... naturkatastroferna i Sverige är inte av samma dignitet som på andra ställe i världen... och det ska vi vara jävligt tacksamma för.
.
Jordskalv i morse och översvämmning i Tylöbäck förra veckan... inför naturens krafter är vi helt maktlösa.
.
Nu har väl inte ett jordskalv så himla mycket med miljöförstöring att göra... men det tror jag däremot att vårt väder har... blir det någon grad varmare på vår planet så får det ju helt sinnessjukt stora konsekvenser... översvämmningar... stormar... och det dröjer nog inte så länge förrän vi i det lilla landet Sverige kommer att inse att det gäller även i vårt lilla land... att det inte längre är någonting som bara händer långt, långt bort någon annanstans... och lite cyniskt så kanske jag måste erkänna att vi kanske behöver en ordentlig "knäpp på näsan" innan vi fattar hur allvarligt det egentligen är... vi människor håller faktiskt på att sabba planeten vi lever på... hur galet den än kan låta.
 

Kommentera inlägget här :