Iskallt...

... med snö och is.
.
Ja det är inte utan att det känns en liten smula kallt att komma hem igen... om jag förstår det hela rätt så har det inte barit så mycket snö hemma i Svedala när vi har varit borta... men igår så passade det så klart på att snöa hemma i Brännebassalt... inte så att jag fick skotta mig in på gården... men det var vitt på marken och det blev fina spår i snön när jag körde in med min bil på gården... parkerade... och frös häcken av mig bara genom att tömma bilen på resväskor och låsa upp ytterdörren... fan det är kallt med snö.
.
Det är en viss skillnad på stranden i Agonda och hemma i Brännebassalt i januari.
.
Nu ska jag snacka lite med mina kollegor på jobbet och ta tag i allt det där som lägger sig på hög om man är borta från vardagen i en månad... för vardagen tar minsann inte semester.

Kommentera inlägget här :