Jag borde...

... klippa gräset idag.
.
Det finns alltid ett gäng saker som jag borde göra... helst för ett litet tag sedan... det kan vara att ringa till min sponsor... logga in på internetbanken och betala räkningar... diska... eller t.ex detta borde som aldrig verkar ta slut... nämligen att klippa gräset... ett egentligen helt meningslöst företag eftersom ju gräset växer upp igen... hade det inte varit för snön så hade det ju varit mycket smartare att klippa gräset på vintern... för då växer det ju inte upp igen... fast å andra sidan så finns det gott om fördelar med att klippa gräset... en av dessa är den helt underbara lukt som följer med en nyklippt gräsmatta... en annat är att jag känner mig så himla duktig när jag klippt min gräsmatta... och att det blir fint i min trädgård är ju också trevligt.
.
Man kan kanske tycka att jag borde ha vilat mig i gräsklipparform på stranden veckan som gått... 
.
Jag är ledig idag... jag har massor av tid till att klippa gräset... men... man kanske kunde tro att jag har en otrolig massa energi efter att ha legat och vilat mig på stranden en hel vecka... men så är det inte... tvärtom så blir jag ganska sliten och trött av att tillbringa hela dagarna ute i friska luften nere vid havet... förvisso sliten och trött på ett väldigt skönt sätt... jag har ju gjort bra grejer... frisk luft... yoga... långa strandpromenader.
.
Så även om jag ligger i sanden stora delar av mina dagar så är det inget som automatiskt får mig at kasta mig ut i min egen trädgård för at klippa gräset... även om det är precis det jag borde göra.

Kommentera inlägget här :