En vägledare...

... borde nog alla ha.
.
Det har varit en känslomässigt minst sagt hjändelserik vecka för mig... och speciellt när det gäller en sak som händer och fortfarande pågår i mitt liv... och jag är bara så himla tacksam över att jag har en sponsor... en snubbe som hjälper mig att få kontakt med mitt förstånd när mina känslor är på väg att ta över... han har den nödvändiga distansen för att se klart på saker och ting i mitt liv... jag hade inte haft en chans att klara det själv... hade jag inte haft denna vägledning så hade jag nog fan legat på psyket nu... för jag är helt övertygad om att mitt hade kännts helt ohanterligt utan denna hjälp.
.
Att sitta ensam och grubbla är ingenting som jag ska ägna mig åt... då känns allt bara snurrigt.
.
Med hjälp av den vägledning jag får av min sponsor så kan jag känna att jag gör vad jag ska göra och får förmågan att släppa taget om det jag inte kan förändra... ni vet... att acceptera det jag inte kan förändra... modet att förändra vad jag kan... och förståndet att inse skillnaden... och när jag gör det så kan jag fungera i min vardag... drömma mina drömmar... och ändå finnas till hands när det behövs.
 

Kommentera inlägget här :