Att leva på hoppet...

... kan man nog kalla det för.
.
Felix Baumgartner heter snubben som har tänk sig att hoppa från en ballong så nära rymden man kan komma... lite senare idag är det tänkt att det ska ske... och killen är verkligen ingen duvunge på att hoppa... han har hoppat från alla möjliga byggnader... låga som höga... broar och berg... och han har även hoppat från Turning Torso i Malmö... då hoppade han först som vanligt från en helikopter och landade på taket innan han fortsatte med att hoppa ner från själva byggnaden... med andra ord... Felix gillar att hoppa på sätt som ingen annan gjort... en minst sagt hoppfull kille.
.
Snubben har tänkt att hoppa från 36576 meters höjd... 5,5 minuter fritt fall innan har drar i skärmen... hua, hua.
.
Jag känner mig hoppfull av helt andra anledningar... som t.ex. att vår grupp i skolan kommer fixa vår uppgift galant... eller att jag kommer att lyckas hålla mig drogfri hela denna dagen också... kanske inte något som tidningarna kommer att skriva om men stort för mig i min verklighet... fast jag har full förståelse för vad Felix håller på med... de kickarna är säkert inte att leka med... och jag har respekt för människor som fixar att hitta sina kickar utan att använda droger eller skada andra människor... jag kommer att hålla mina tummar för dig när du hoppar Felix... och kanske, kanske är jag pyttelite avis på att det inte är jag som vågar göra någonting så spännande.
 
 
 

Kommentera inlägget här :