Vardagen...

... kommer på besök.
.
Jag har varit borta från min vanliga vardag i ganska många veckor nu... det har varit skolan... knarkmässan och en helt fantastisk Norgeresa... och även om det hör till vardagen för mig att åka runt kors och tvärs i mitt arbete så brukar jag ju åtminstånde sitta bakom mitt skrivbord på VågaVa ett par gånger i veckan... och att sitta här och blogga just vid denna tiden är ju faktiskt en av mina rutiner... det hör liksom till vardagen.
.
Fast det går rätt snabbt att anpassa sig till nya rutiner... nu känns det nästan lite konstigt att inte sitta på ett tåg varje morgon... och jag har inte riktigt hunnit känna efter hur det känns att vara tillbaka igen... mer än att jag nog redan förstår att jag behöver hitta några nya mål att sträva mot... jag gillar att utvecklas och då behöver jag nya utmaningar... och jag har planer... så klart... hela jag är ju egentligen en enda stor plan... det gäller bara att välja ut någon av alla dessa planer som jag kan brinna för och fokusera på.
.
Jag har en himla massa planer som jag vill förverkliga... en av dem är att hitta på en helt ny föreläsning.
.
Det finns så mycket som jag vill göra... och på min resa genom livet så har jag lagt märke till att det är sant som de säger... det är verkligen resan som är målet... och jag kan bara hålla med... huvudsaken är att jag är på väg i en riktning och inte bara sätter mig ner och väntar på att någon annan ska underhålla mig... för mig är det viktigt att vara på väg... utvecklas... invecklas... att förändras... för även om förändring kan vara skrämmande så är den för det mesta av godo.

Kommentera inlägget här :