Efter en vecka...

... har jag fortfarande problem.
.
Inte med att trivas på skolan... för det gör jag... att ha fått förmånen att på "gamla" dar kunna studera på Lunds universitet är ju bara hur underbart som helst... kursen vi går på är helt fantastisk... och klasskompisarna ljuvliga... nej problemen jag har är av teknisk natur... jag har fortfarande ett litet helvete varje gång jag vill koppla in mig på skolans nätverk... och tålamodsprövningen är fullständig... suck... denna gången kapitulerade jag och kopplade upp mig via min egen mobil istället.
.
Man har inga skoluniformer på Lunds universitet... men det spelar ingen roll... vi är ändå en riktigt skolklass.
.
Nu har vi gått i skolan en vecka... och om jag (gud förbjude) hade några som helst förväntningar innan jag började på denna kursen så har alla mina förhoppningar uppfyllts... med råge... det här överträffar alla mina fantasier... en helt otroligt lärorik kurs... och jag hoppar upp ur sängen tidigare än tidigt med ett leende på mina läppar... bara för att jag tycker att det ska bli så skoj att komma till skolan... och jag ser fram emot fortsättningen där vi ska hitta på lite olika projekt att jobba med... med stor tillförsikt.
.
En sak som jag lägger märke till är att vi håller på att bygga en grupp... alla dessa personliga redovisningar där vi berättar vilka vi är för varandra har en önskad effekt... vi håller på att bygga upp förtroende för varandra... tillit... intimitet... och det är med ett litet leende på mina läppar som jag ser att vi är inne i en grupp-process... just nu är vi i den mycket behagliga "romans-fasen"... och det är ju en himla trevlig fas.

Kommentera inlägget här :