Att förverkliga...

... drömmar.
.
Ibland så brukar jag säga till mig själv (och andra) att jag jobbar på en drömfabrik... och det är sant... VågaVa ÄR en drömfabrik... jag har dagligen möjligheten att förverkliga både mig själv och mina drömmar... och just nu så snackar vi i Halmstad om att fixa en lokal till för att kunna skapa fler möjligheter för människor som lever i utanförskap att kunna ta sig in i ett innanförskap... typ samhället på samhällets villkor... för jag personligen vill gärna ge bort det som jag fått... nämligen känslan av tillhörighet... jag kan helt ärligt känna att jag är en del av samhället idag... och inte nog med det... jag känner mig faktiskt även som en tillgång i det samhället.
.
Idag har jag möjligheten att leva och förverkliga mina egna drömmar... ingenting är omöjligt.
.
Om jag sätter mig ner och reflekterar lite över hur mitt liv har förändrats sedan vi startade VågaVa 1999 så kan jag inte bli annat än... glad... och stolt... glad över att jag idag är en fri man som kan göra i stort sett vad jag vill... stolt över att det är jag som gjort det möjligt... min grund är min egen drogfrihet... för helt ärligt så förstår jag att det inte hade kunnat bli på detta viset om jag själv inte vågat prova ett annat sätt att leva på än det livet jag levde... som aktiv missbrukare så kan jag förvisso drömma en hel del... skillnaden är bara den att jag inte har förmågan att förverkliga drömmarna... jag har liksom en helt otrolig... otur...  allt går åt helvete när jag missbrukar... hela tiden.
.
Jag är glad över att jag inte slutat att drömma... drömmarna ger mig kraft att fortsätta på den inslagna vägen... för jag vill fortfarande förverkliga mig själv... leva drogfritt och uppleva livet fullt ut... med allt vad det nu kan innebära... och en sak vet jag med säkerhet... det är att jag inte ens kunnat drömma om att få det så bra som jag har det nu... det är nästan så att jag får nypa mig i armen när jag konstaterar att... jag lever min dröm.

Kommentarer :

#1: Annika

Hej Peter! Jag tycker det du har åstadkommit är helt fantastiskt och du är beundransvärd! Du ger så mycket kunskap och tankar av det du varit med om och det hjälper oss alla, oavsett hur våra liv har sett ut eller ser ut. Lycka till på din fortsatta resa och ett stort tack för att du delar med dig på din blogg. Bamsekram till dig! / Annika från Värnamo

Svar: Tack... det var roligt att läsa.
kram
peter

skriven
#2: Mr J

Intressant läsning. Tack :)

Svar: Tack
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :