Samarbete...

... är grejen.
.
Vi var ju på ett studiebesök på Nordhemskliniken igår... mycket lärorikt och trevligt på alla sätt och vis... och en sak som jag får bekräftat är att det är samarbete som gäller för att man ska kunna få ett riktigt bra resultat... och så är det väl egentligen på de flesta område i livet... i relationer... på jobbet... ja ni fattar i vardagen lite överallt... visst kan vi nog behöva lite ensamtid då och då men när vi ska få någonting gjort... då är samarbete väldigt ofta ett av de bästa verktygen... tycker i alla fall jag.
.
Tillsammans kan vi göra det vi inte fixade att göra ensamma... t.ex. att bli drogfria.
.
Om vi vill ha en fungerande missbruksvård i Halland så vill det nog till att vi kan samarbeta... och det tror jag verkligen att vi kan... på alla plan... det handlar väl som vanligt om att våga släppa tagen och lita på processen... för jag är helt övertygad om att alla inblandade vill att det ska bli bra... och vill alla samma sak... ja då är det väl bara att köra... eller hur?
.
 

Kommentarer :

#1: Tez

Intressant för är det vi läser in oss på nu sista terminen. Hur vi kan få samarbeten att fungera väl. Och ja, om alla vill samma sak... De som kan vara svårt tror jag många gånger är att hitta fram till ett gemensamt språk som alla parter förstår något sådär likt. Det gäller även i relationen mellan två personer.. Det låter så enkelt men om vi accepterar tanken att vi lever i ett multiuniversum där varje individ är ett, så är det enklare att acceptera att det ibland kan vara svårt och ta tid att mötas och samsas om ett gemensamt håll. ❤ Allt är möjligt! Speciellt med tålamod, acceptans och respekt! Tror jag! 😉

Svar: Jag håller med dig... kommunikation är bara så himla viktigt... även i (eller kanske t.o.m. i synnerhet) när det gäller relationer i tvåsamheten.
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :