Målarverkstaden...

... är igång igen.
.
Efter gårdagens närmast hysteriska letande efter en lampa till min projektor så är då målarverkstaden igång igen... inte för att jag hittade lampan utan mest för att vi hittade en allternativ lösning... tur att man är med i ett program som lär mig leta efter lösningar istället för problem... för hur det än var så var det inte så himla enkelt... till slut så lyckades jag hitta en fungerande overheadapparat... men då infann sig ett annat problem... papper... eller rättare sagt de där genomskinliga arken som både ska funka att skriva ut på och samtidigt använda på overheaden... efter att ha dammsugit Ljungby både på lamp och papperssidan utan resultat så bar det iväg hemåt... det såg onekligen mörkt ut... ingen fungerande projektor... inga tavlor.
.
Det löser sin alltid... 
.
Men jag hade tur... min dotter kom på besök och hade lyckats hitta några ark som gick att använda på overheaden... så nu är målarverkstaden i full gång igen... och det känns himla bra... visserligen slocknade apparaten efter ett litet tag men det verkade bara som om den blev lite väl varm... för nu funkar den igen... kanske hinner jag måla en tavla nu innan det kommer gäster... för idag så ska det bjudas på middag... vegetarisk lasange... mums.

Kommentarer :

#1: Helena

Bra att det löste sig till slut! Är nyfiken på målningen hoppas du visar den här när dan är klar. Kram

Svar: Det målas för fulla muggar... och lite då och då har jag bilder på mina målningar på min blogg.
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :