Pengar...

... är inte allt.
.
Men stålar har en stor betydelse... och personligen så tycker väl jag att jag kan ha lite svårt med ytterligheterna... för lite eller för mycket pengar... för ja... jag tror tyvärr att även för mycket pengar skulle kunna ge mig problem... stora problem... kanske mest för att jag också någonstans har en skev bild om att mycket pengar skulle kunna göra mig lycklig även om jag fattar att så inte är fallet... rika människor är inte lyckligare... de kanske har lite färre av de problem än de som är utan pengar... men jag tror inte att de är lyckligare... att kunna handla sig lycklig tror jag är en illusion... visst det funkar för stunden... men inte i längden.
.
Jag är en väldigt rik kille... jämfört med de flesta på vår jord även rent ekonomiskt.
.
Naturligtvis så föredrar jag att ha stålar på fickan... jag vill t.ex. kunna resa omkring i världen och det kostar... och pengar kan göra mitt liv betydligt enklare på alla möjliga (och omöjliga) sätt och vis... men det är inte pengarna som kommer att göra mig lycklig även om det kan verka så ibland... pengar är bara pengar... varken mer eller mindre... och jag är också medveten om att när det fattas pengar så är det ett problem... jag gillar inte heller att behöva välja mellan dasspapper och mjölk bara för att pengarna inte räcker till... eller att bli vräkt bara för att jag inte kan betala min hyra... så jag påstår inte att pengar inte betyder någonting... jag vill bara säga att jag inte tror en enda sekund på att det är pengarna som gör oss lyckliga... lyckan kommer inifrån.
.
Jag är en oerhört rik kille... jag har stålar så det räcker till mat och tak över huvudet... men min rikedom är större än så... för jag är idag en lyckligt Lottad kille... och det är obetalbart.
 

Kommentera inlägget här :