Stresshantering...

... är enkelt.
.
Nytt boende på VågaVa och en flytt till Göteborg... det är mycket nu... och då blir det lätt för mig att bli en liten smula stressad när jag ska fixa allt samtidigt... det börjar brinna i huvudet... och skulle jag stoppa in ett tuggummi i munnen så hade det blivit för mycket... men... egentligen är det inte alls så himla krångligt... hjälpmedlet heter struktur... att ta en sak i taget gör det hela väldigt enkelt... då är det inga som helst problem... det är det där med att ta det lugnt... ju mindre jag gör desto mer får jag gjort... att göra 100 grejer samtidigt funkar bara inte... då blir det tvärtstopp... så när blir stressad och känner att det blir för mycket behöver jag släppa allting... andas och lugna ner mig några minuter... komma ihåg att vara strukturerad och släppa 99 av prylarna för att istället ta tag i en enda grej... då är det inga som helst problem och bara hur skoj som helst med massor av saker att göra... som någon sa... det är resan som är målet.
.
Vart vi varit spelar ingen roll utan det viktiga är vart vi är på väg.
 

Kommentera inlägget här :