En rökfri...

... rökare.
.
Så har det då gått ett tag igen... tid tar tid och jag har lyckats hålla mig rökfri i några månader till... ja det handlar t.o.m. om år för min del... tog ju ett kraftig återfall på ciggen för lite drygt ett år sedan när jag var på Bali... och det lärde mig en hel del... dels så blev jag minst sagt förvånad över hur jobbigt det var att lägga ner ciggen en andra gång... första gången gick ju som en dans och jag väldigt förvånad över hur enkelt det var att bli rökfri... det är naturliugtvis inte krångligare en andra gång... principen är ju densamma... att vänta fem minuter innan jag tänder en cigg... att låta röksuget försvinna genom att acceptera det... inget var ju annorlunda... egentligen... trots detta så skrek min kropp efter mer... ganska länge... jag måste erkänna att det var en ganska jobbig tid... inte jordens undergång... men jobbigt.
.
Jag har fortfarande ett paket tobak liggande i frysen om jag skulle vilja börja röka igen.
.
Men om det var jobbigt att lägga ner rökningen en andra gång så var det ingenting mot att skippa dra i mig nikotin från en E-cigg... här snackar vi beroendeframkallande... herregud... att sluta röka vanliga cigg är ju rena barnleken jämfört med att lägga av med en E-cigg... det räcker att jag skriver om det här för att jag ska gå igång... jag har ärligt talat aldrig upplevt något liknande... så om jag personligen skulle få ha en åsikt om hur man blir rökfri på bästa sätt så skulle jag INTE rekomendera en E-cigg... för här kan man enligt mig verkligen snacka om att byta ut pest mot kolera... nä... om ni vill bli rökfria rökare så rekomenderar jag er att göra det enkelt... skit i att tända nästa cigg helt enkelt..
 

Kommentera inlägget här :