Det bara blixtrade...

... till.
.
Sent igår kväll så passerade vi ett litet samhälle på väg till Trysil... då det plötsligt blixtrade till... denna gång så visste jag var det var som hände... det var inte längre som den där gången för en himla massa år sedan då jag och en god vän var på väg till en återvändardag på Resurs (behandlingshemmet som bjöd mig på en månads behandling)... när det blixtrade till den gången så var vi helt övertygade om att vi sett ett UFO... en lite spöklig upplevelse om jag får säga det själv... den övertygelsen satt i ungefär en månad... sen fick jag ett brev på posten... med ett foto på mig själv... blixtrandet berodde (precis som igår) på att en fartkamera hade tagit kort på mig när jag körde för fort.
.
Det kändes lite surt när fartkameran blixtrade till... surt och dyrt.
.
Men nu hinner jag inte tänka så mycket på det längre... nu ska understället fram och om någon timme är jag på väg upp i backen... allting var underbart vackert när jag vaknade... nysnö och väldigt mycket vinter... kallt och det ser ut som att kunna bli en helt fantastisk vinterdag för mig och min bräda på fjället... att jag sedan kommer att dela denna upplevelsen med goda vänner gör ju inte det hela sämre... det pirrar i hela kroppen på mig just nu... spänd av förväntan inför dagens första åk.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Fan va härligt! Vill oxå!

Svar: magiskt :-)
peter

skriven
#2: Johanna

Så trist med kameran, roligare om det varit i skidbacken.. Hoppas det inte blir allt för dyrt..

Svar: Livet på livets villkor ;-)
peter

skriven

Kommentera inlägget här :